Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1145 ggr
Baybeach
0

Hus i utebur?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!
Har byggt en tvåvåningsbur åt dotterns dvärgvädur. Den har måtten 150*60 cm. I den övre delen finns ett "hus" åt Stumpan. Där nere är det tänkt att vara beteshage, eftersom Stumpan kommer att kunna välja själv om hin vill vara uppe eller nere, måste jag då ändå ha ett hus i nedre buren? Vill ju att hon ska ha så mycket gräsyta som möjligt.

Buren är ganska hög och det är 90 cm upp till övre buren. Föreslår ni att jag bygger en tvådelad ramp eller att jag bygger en "trappa"?

Ska bygga i helgen så att allt är klart när Stumpan för komma ut på gräset på onsdag.

Hur högt kan jag bygga ett hus till en dvärgvädur. Har ju tänkt att den ska kunna sitta på taket. Är 25 cm för högt?

coelho
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!
Nej, du behöver inte ha ett hus på övanvåningen och ett på nedanvåningen, det räcker väl med det där uppe. :) 

Om du har en trappa eller en två deladramp spelar ingen roll. Välj det som tar minst plats, för på så sätt får ju kaninen mest gräsyta.
Tänk bara på att du bygger trappan/rampen så att kaninen lätt kan ta sig från våning till våning utan att ramla ner eller skada sig. :)

Sen ang. hur högt du ska ha huset. Jag har själv mellan 20-25 cm höga hus till mina kaniner (dvärgvädurar), vilka de hoppar upp på utan problem. Så att det  ser jag inget problem med.  :)

Hoppas det går bra med burbyggandet och lycka till! :D

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Bamse 08
0

Man kan ha 25cm det blir bra tycker jag

What doesn't kill you makes you stronger.