17 kaniner
I morse när jag skulle mata kaninerna hade min favvotjej Förgätmigej, dvärgvädur, fött inte mindre än 10 ungar i ett fint bo mitt i buren…och när jag kom hem kl 13 hade även Brunkulla, parad samma dag, fått 7 stycken i sin bolåda, en låg en bit från de andra utan päls på men den levde så jag flyttade den till boet. Alltså blev jag 17 kaniner rikare på ett halvt dygn
Nu har det fötts 39 ungar hos mig i år varav 4 inte lever längre.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var inte lite det!
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Oj då, 10 st är mycket för en ddv, det är var jättekaniner brukar få :) Hoppas alla klarar sig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja jag vet, helt sanslöst, hon är ej helt ren dvv och hennes egen mamma fick alltid minst 7 i sina kullar, kanske ärftligt..verkar så hos mina kaniner iaf. Den andra honan fick oxo många och i hennes egen när hon föddes var de 10.
Vi kanske tar bort någon som verkar svag men än lever alla o mår bra!
Kul med en sån stor kull! Kanske är ett sånt år i år, på Kanin-net finns bild på kull där det verkar vara 15 ungar i en kull. Dvärgvädur.
Hoppas att alla dina ungar överlever!
Ljustadalens kaningård
#3 8 st. har Brunkulla

FIck också en kull med 10 ungar för några år sen, dvärgvädur, tyvärr klarade sig bara tre. Nu har vi fått en kull med 8, men en dog efter ett par dygn och en fick flytta in hos en hona som bara fick en unge.
Vi har nu 7 kullar med totalt 30 ungar.
oj, ja jag tog 6 kullar i år och det var sammanlagt 40, några lever ju ej men nästan alla lever.
I de 2 sista nu lever alla än iaf! Men vi tar nog bort de svagaste, har ej så många intressenter heller längre!
Fick förra året en stor kull (harkorsningar) på 10 ungar, och åre(n/t) innan det blev det 7 (dvv.) varav alla levde vid 8a veckors ålder.
Hihi, när det blir till att de öppnar ögonen och vågar sig ut ur boet, är det full rulle! Ujamejen säger jag bara, haha ^^
Senaste kullen (hararna) var lite överallt i buren, vissa klättrade längs med gallret (var nästan 1 meter upp) innan jag såg det och andra slog kullerbyttor av bebisfnatt, jätte mysigt, och inte minst sagt många skratt med stora kullar som dessa! :D
Lite jobbigt om man inte får sålt alla innan de blir allt för stora bara, hih ^^ Men det löser sig alltid! :)
Lycka till med flodisarna! :D Bebisarna alltså ;)
OT Men en tjej på kanin net hade fått 17 ungar på sin dvv!
Grattis till ungarna!
#11 Var det 17 ungar :o Trodde det "bara" var 15 och tyckte de var otroligt mycket… Hoppas hon har någon annan hona att lägga över till så att de klarar sig.
Ljustadalens kaningård
#12 de är numera 15, men de föddes 17 levande :)

Lite jobbigt med så stora kullar för ungarna är ju minismå och det finns ju inte en rimlig chans att 15 ungar klarar sig heller, honan har ju inte spenar till alla, max 8 är väl vad dom kan klara och redan där är det ett par för mycket. Sex är lagom, då får alla ungar ordentligt med mat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Herrejösses vad många ungar hihi, jag har bara fått mindre kullar, som max 6 st. :)
haha, oj :o Nu verkade min kull på 4 små flodisar väldigt extremt liten :c
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥