Kaninungar?
Min hona har fått två tidigare kullar. Då har hon boat för första gången på dag 31 och fött ungarna natten till dag 32. Men den här gången har hon inte betett sig som vanligt, vilket kan bero på att jag parade henne två gånger. Med en veckas mellanrum. Idag är det dag 31 räknat från ANDRA parningen. Hon beter sig som att hon är dräktig eftersom hon byggt ett litet bo och hon är rädd om magen. + att jag tyckte mig känna sparkar! :D Jag hade starkt räknat med att hon idag (dag 31) skulle boa med päls färdigt, som hon brukar. Men än sålänge har hon inte det. Hon verkar inte ha speciellt stor aptit idag heller, som hon brukar i vanliga fall. Vet att det är svårt att svara på, men låter det "normalt" eller kan det vara så att hon inte mår bra eller att hon är skendräktig? eller så? Jag tror att hon har ungar, men borde hon inte boa snart då?
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vissa boar precis innan de ska föda typ.
Och många honor får lägre aptit strax innan de ska föda så det kan ju vara tecken :)
#1 Jag vet att vissa boar precis innan (jag har dock aldrig själv varit med om det) men just den här honan har alltid tidigare boat dagen innan.
Hoppas att det är ett tecken, hon har hållt på och byggt bo i en veckas tid nu, små bon med enbart hö som hon sedan har rivit igen. Och varje gång har jag hoppats att det ska bli ungar, haha :)
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Jag tror de kommer idag eller i natt.
Har 2 honor parade samma dag som är på dag 28 imorrn. .den ena har byggt bo o dragit päls från o till den andra inte alls, båda har sämre aptit, men i bådas magar sparkar bebisar.
Båda är också turiga under dräktigheten men ursnälla annars!
Lycka till!
#4 okej :D Ja idag bygger min hona bo för fullt, så jag räknar med att de kommer i natt! :D
www.Zoorinas.webb.se
hur gick det, här föddes 17 i natt o i fm i 2 kullar!
#5 17 bebisar? :o
Jag har fått 4 st bebisar i söndags :)
www.Zoorinas.webb.se