Slö och utan matlust
Hej!
Min frassehona har inte varit sig själv sen igår morse, äter och dricker dåligt samt verkar allmänt slö och ovillig att röra på sig. :( Har fått i henne lite hö, grönsaker + lite vatten, men långt ifrån så mycket som hon vanligtvis äter. Kaninfodret (Chudleys Rabbit Royale) intresserar henne inte alls, trots att hon vanligtvis kastar sig över det! Kissar och bajsar som vanligt. Läget är ju inte akut men jag oroar mig ändå, inte kul när lilla tanten inte är sitt vanliga busiga jag! Så om hon inte piggnar i tills imorgon kommer jag att ringa och rådfråga vetten.
Undrar iallafall om någon har några konkreta tips? eller varit med om något liknande? Är så rädd att hon ska bli sämre. :( Har spekulerat om det kan bero på värmen, hon bor nämligen inomhus och om dagarna har jag haft närmare 24° varmt här inne. Det har dock pendlat till sån temperatur i flera veckor och hon har ju inte varit trött och slö tidigare..
Ja, glömde skriva att hon inte har några direkta förkylningssymptom eller liknande. Dock tycker jag magen inte varit riktigt lika mjuk som annars..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 kan vara värmen.
Mina äter inte alls lika mkt nu som för förrgår, och de e lite slöare, men de kom med värmen.
Men ha koll och du kan ju ringa och rådfråga med veterinär.
Ge henne gurka, det e ju mkt vätska i det, så hon inte torkar ut! :) Hoppas hon kryar på sig!
Kram /Tess
#2 Ja, det kan kanske bero på värmen. Dock tycker jag det varit varmt härinne så länge nu att hon borde ha reagerat tidigare isåfall, det blev en så kraftig reaktion plötsligt.. Hon fick en bit gurka tidigare ikväll och den smaskade hon glatt i sig. :) Har dessutom tvingat i henne en del vatten med spruta då hon inte ens druckit en halv deciliter på egen hand det senaste dygnet.. Jämfört med hanen som druckit en halv liter.. :P
Vad tror ni om aktivering, ska jag försöka få henne att röra mer på sig eller är det bara stressande för henne?
#3 Du kan ge henne banan med så hon får i sig lite uppiggande också =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Hon verkar ha piggnat till nu, äter lite Rabbit Royale nu som då och skuttar runt! Verkligen en lättnad, hoppas att det håller i sig. :)
#5 skönt! :) fortätt o pilla i henne extra vätska nu i värmen :)
Kram /Tess