Hmm?
Funderar på att importera en liten dvärgvädurs unge från Mini Ram of Glorys uppfödning i Tyskland. Dom har så otroligt fina kaniner och jag tror inte att dom avlar på bettfel osv, har mejlat så väntar nu på svar. Någon som vet något om deras uppfödning? Negativ eller positiv uppfödning?
Nu undrar jag, hur mycket kostar det oftast att importera en kanin från Tyskland?
Behöver man vet. intyg?
Hur länge ska kaninen vara i karantän?
Tacksam för svar!
#1 frågade uppfödaren och hon sa att hennes kostar 40Euro = 400Kr.
Veterinärintyget, om jag fattar rätt, kostar 100kr om man anmäler?
min mamma ska ringa jordbruksverket imorgon så vi får väl se..

Tror du får ringa och fråga om du behöver intyg. verkar som du slipper det från Eu men bäst att ringa och fråga. men du måste hämta den eller att någon lämnar den. den får inte åka själv.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#3 okej.. kan ju alltid höra med uppfödaren om hon kan åka med i sådana fall, annars får jag nog strunta i det…
som sagt så ska min mamma ringa jordbruksverket imorgon, så vi får väl se..

#4 då kommer du nog få betala hennes biljett. tror nog inte hon vill betala den själv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
TS: Att importera djur, vilket som helst, blir en dyr affär, om det bara är Ett djur som skall imorteras. Kolla runt om det inte är fler som skall importera. Fanns en tråd tidigare i våras om ett par tjejer som skulle hämta i holland eller tyskland. Kolla upp om det är någon som skall importera och be om att få köpa en plats av dem i så fall, de brukar vilja fylla upp en bil för att de skall löna sig för dem att hämta! :)
Kram /Tess
#6 okej, får väl se, ska se vad uppfödaren säger först :)
#6 de har kostat mig lika mycket styck för varje oavsett hur många som importerats. Första gången då köpte jag en kanin, den kördes med ca. 30 andra och kostnaden blev 400:- andra gången importerades bara mina 3 och de blev 400:- per djur… Så de behöver inte bli dyrare
#8 okej, men jag undrar, vad behöver man betala när kaninen kommit till Sverige?
det är ju Veterinärsbesök på 100Kr, vad det står på jordbruksverkets sida, vad mer?
#9 Står de att de måste på vet besök verkligen? Tror inte de är obligatoriskt.

#8 du får max ta in 5st per person annars blir det handelsdjur. Var ni 6st personer med och hämtade eller ? *nyfiken*
#10 kanske har läst fel, såg nu att det var ansökningsblanketten som kostade 100Kr.
men man måste väl på vet besök för att se om kaninen har sjukdomar eller så?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Menade inte att det blev billigare så, men om man e fler så blir det ju att man delar resekostnaden, så själva kostnaden för kaninen blir ju mindre, e du med va jag menar? :)
Det e u inte så att man bara atr med en kanin när man åker till tyskland för det blir ju snordyrt, utan att man är några st som tar hem kaniner! :)
Kram /Tess
Jag har faktiskt ingen aning!
Men jag själv skulle mer än gärna importera en kanin från Tyskland! Jag vet inte om det bara är jag, men i Tyskland är ju alla kaniner gudumligt söta!:)
Synd att det är så långt bort bara! :(
#11 De var 8 personer varav en av dem har tillstånd att ta in fler ;) Tror du inte jag läst på innan jag importerat? :P

#15 jag var bara nyfiken då det var så många