Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 792 ggr
fia-mia
0

Frigående -frågor

Jag har haft frigående kanin förut men har några frågor.

Hur har ni gjort med sladdar?

Om kaninen sover i sängen, är risken stor att man lägger sig på den då?

Har ni mycket mattor så det inte blir halt?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[aammE]
0

1. Har hängt upp dem så att han inte når dem, det ser inte snyggt ut men det fungerar. 

2. Ingen aning.

3. Har två mattor, men han rusar runt utanför lika mycket nu när han vant sig.

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har frigående kanin, har inga mattor han skuttar runt utan problem ändå. Jag har inte gjort något åt några kablar, han rör dom inte men om han skulle göra det så skulle inget hända honom, eftersom alla kablar har strömbrytare så jag har dom av när jag inte använder sakerna. (Datorn, tvn, och då har jag ju syn på honom, dock kommer han inte åt datorns kablar, dom ligger tryckt i ett hörn bakom skrivbordet).

Han hoppar aldrig upp i sängen, så jag kan inte svara på den frågan men min lillebror har en tendens att råka häva över benen på min lilla hund när han sover hos honom, och en gång fann mamma min hunds huvud/hals under min lillebrors ben, han bara låg där och kunde inte göra så mkt. Och en kanin är ju ännu mindre och känsligare så det är ju riskabelt. Dock kanske en kanin reagerar fortare än en hund, min hund ligger ju bara där avslappnad och sover? En kanin är ju mer på sin vakt och kanske skyggar undan.

Neuzs
0

jag har en blogg om just frigåeende kanin :) kolla in där om du vill! www.kaninkul.devote.se (du får kopiera och klistra in själv, länkarna tycks aldrig funka här!)

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

fia-mia
0

Tack för svar! Saknar att ha kanin, men är tveksam till om jag har tid… Men drömma kan man ju alltid.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

[Wera]
0

#3 Funkar för mig :)

fia-mia
0

Hur mycket tycker ni egentligen en kanin kräver tidsmässigt?

För tillfället har jag två marsvin och de brukar vara uppe några minuter per dag och springer på golvet typ var tredje dag. Men de har ju varandra. Hur mycket mer tid tycker ni en ensam kanin kräver?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

[Wera]
0

#6 Beror på vad kaninen "kräver". Min kanin blir väldigt vääldigt lätt rastlös och får "stereotypa beteenden" när han bara sitter i sin bur. Det gör att han springer fram och tillbaka i sin bur hur länge som helst. Ibland med tidningspapper i munnen.
Han måste få komma ut och springa antingen inne i rummet eller i en rasthage utomhus där han kan gräva eller äta gräs. Så han bor därmed lös i lägenheten och nu gör han det inte alls så ofta.

Men jag antar att du ska ha kaninen frigående, då krävs det inte lika mkt tid tycker jag? Mer än det självklara som at ge mat, klippa klor, städa buren osv. Jag kelar inte så ofta med min kanin och det är inte alla kaniner som tycker om att gosa heller!

babylemonade
0

Tack för alla tips? :) får väl ha två olika lådor i början och se om det funkar. bäst är väl att testa sig fram kanske.

babylemonade
0

Oops! ta bort ovanstående. råkade svara i fel tråd :$