Lära kaninen trix
Jag har läst om många som lärt sina kaniner olika trix, och det ät något jag också skulle vilja prova på. Men jag undrar vad ni ger kaninerna som belöning - mat, hö, grönsaker, någon form av godis? Vad brukar funka bäst?
/Mvh Emma
Grönsaker fungerar bra, tex en liten bit morot. Det ska inte vara mycket den får varje gång. Belöning kan även vara en klapp eller ett "bra", behöver inte vara mat 
Och man kan inte säga vad som fungerar "bäst" för det är olika från kanin till kanin vad den gillar bäst = det som fungerar bäst som belöning.
Ett bra sätt att lära kaniner trix är med klicker 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 vart köper man klicker till kaninen? Jag hittade en på teddytassens, men tyckte inte kvaliten på den såg ut att vara den bästa
#2 Samma som till hund, finns bara en slags klicker, eller ja i olika formar men det är samma:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag köpte en klicker på foderbilen, de hade en för runt hundralappen man kan ställa in ljudnivån på. Fungerar utmärkt, jag kör på lägsta nivån och det är lagom. Kolla in Klickerträning här på iFokus om du är intresserad av det. Mutor i form av godis fungerar annars ;)
Dem kostar allt ifrån 20 kr och uppåt, finns i de flesta djuraffärer, foderbilen.se, tradera.se mfl ställen:D
#1 Okej, jag testade med en bit knäckebröd på min ena kanin igår, men han var helt ointresserad. Får väl testa med grönsaker istället och se hur det går :)