Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 3205 ggr
Johanna3
0

JAG GRÅTER OCH GRÅTER!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hittade jag Nintendo död i sin utebur.. jag hittade inga synliga skador på honom förutom att han var blöt och dreglat runt munnen..så jag antog att han blivit hastigt sjuk..

Idag när jag drack förmiddagskaffet ute med en kompis så hör jag Fighter skrika förtvivlat!!! (han hade bara varit i uteburen i 30 min) Jag springer bort till honom och ser honom krypa med förlamad bakdel.. han var stel i kroppen och kippade efter luft.. rycker konstigt i benen och huvuet och sparkar.. dreglar och kräks så han blir helt blöt runt munnen och på bröstet.. Hela reaktionen påminner om en förgiftning av ett slags nervgift..(liknande som jag sett på hundar)..han dog i min famn 10 min senare..

Nintendo och Fighter hade burarna brevid varandra.. och min kompis upptäckte att det börjat växa brännässlor vid sidan av burarna.. några blad hade dragits in i burarna och var tuggade på..

Kan det varit brännässlorna?  Två helt friska kaniner som dör i fruktansvärda krämpor.. jag har aldrig varit med om det innan.. Alla andra kaniner med burarna på andra ställen är friska!

Vad tror ni?

TILLÄGG: Min kompis offrade sig och tog tag i en brännässla med bara handen och den svullnade upp med det samma!! Inte bara små blåsor utan en rejäl svullnad!!  Jag har ärligt talat inte sett nässlor vara så giftiga!! Så nu är det inte så svårt att föreställa sig att en liten kanin kan bli förgiftad av nässla.. speciellt nu på våren när alla växter är som mest koncentrerade!

JAG VILL VARNA ALLA KANINÄGARE ATT SLÄPPA UT SIN KANIN I NÄRHETEN AV VÅRENS NÄSSLOR!!

RIP Fighter och Nintendo

[Airo]
0

Nej, usch. Fy vad hemskt..! Gråter

jag har ingen aning faktiskt… R.I.P  <3

ppyysseenn
0

Hjälp, vad hämskt! Stackars dig!

Precis som #1 säger har jag själv ingen aninng!

P.I.P Fighter och Nintendo! Gråter

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

ppyysseenn
0

Sök på google:

Är brännässlor farligt för kaniner

Det gjorde jag, då kom ett inlägg från zoonen högst upp!

//Alma

Pysens kaniner

Fridaaaa
0

Hemskt.
Men en sak: Kaniner kan inte kräkas.

Men låter som förgiftning. Usch. R.i.p kaninerna

Personligen tror jag inte att det är brännässlor, då vissa av mina kaniner har ätit det men det har aldrig hänt något med dem.
På människor brukar det bli rött där man har bränt sig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Johanna3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst kan kaniner kräkas. Man behöver inte kräkreflexer för att få upp maginnehåll. Det han fick upp kom ifrån magen.

Nä jag förstår inte heller vad som hänt.. det är en gåta..

Fridaaaa
0

#5 Nej kaniner kan inte kräkas, har läst det på fler än 1 ställe och veterinärer har med sagt det, det är precis som med kor och hästar, dem kan inte heller kräkas.

Ja hmm, men visst, det kan säkert vara brännässlor, finns kanske olika sorter? Vissa är farligare än andra?

Johanna3
0

Kor och hästar kan även dom kräkas när om blir allvarligt sjuka. Så ett stämer inte. Dom kräks inte normalt men visst förekommer det. När ett djur är döende så raserar hela systemet.

Jag har ingen aning om olika sorter.. jag ska kontakta SVA och kolla..

Fridaaaa
0

#7 Nej det kan dem inte, dem har ingen kräkreflex som t.ex människan har, det kan se ut som att dem gör det men dem kan inte det.
Ja gör det

Inspiration
0

Nej, hästar kan inte kräkas, då är det något annat som kommer upp.

"De flesta däggdjur kan kräkas. Ett vanligt exempel på däggdjur som inte kan det är hästar, åsnor och andra hovdjur. Dessa djur har en så stark magmuskel att den inte kan öppnas åt andra hållet. Skulle dessa djur förtära något olämpligt reagerar de istället genom att få kolik, vilken ger kraftiga magsmärtor och i sin yttersta form kan vara dödlig. Därför är det av största vikt att sådana djur får bra föda och att man introducerar nytt , ensilage eller gräs med försiktighet. Vissa djur, och framför allt vissa raser, är mer känsliga än andra."

Fridaaaa
0

#9 Det är likadant med kaniner och marsvin, dem kan inte heller kräkas, många gnagare kan inte det, inte heller kanin&hardjur.

Johanna3
0

Djur kan kräkas utan kräkreflex. Allt som kommer upp ifrån magen är kräk.

Var har du tänkt att magsyra kommer ifrån? öronen?

Fridaaaa
0

#11 Nej man kan inte kräkas utan kräkreflexer. 
Det kanske var fradga du såg?

Johanna3
0

Jo man kan kräkas utan kräkreflexer! Vad i den meningen är det du inte förstår? NÄR ETT DJUR ÄR DÖENDE GÄLLER INTE NORMALA REGLER!! Du borde färga håret för du har HELT fel hårfärg!

Bamse 08
0

Kaniner kan inte kräkas, Sök på: kan kaniner kräkas? Så får du se högst upp vad veterinären säger. Vad var det där för kommentar: Du borde färga håret för du har HELT fel hårfärg! lungna ner dig snälla

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

#13 Det är DU som inte FATTAR! och vad menar du med det? Att jag skulle vara blond?! Det är flera här som har skrivit samma som jag.
Det spelar ingen roll om djuret är sjukt eller inte. Kan man inte kräkas kan man inte det när man är sjuk heller, så enkelt är det. Du behöver inte vara taskig och spydig. Fast har jag märkt (och många andra här tror jag) att du är väldigt duktig på det, för det har hänt mer än 1 gång, fastän alla säger emot dej.

Inspiration
0

#13 Lägg istället upp fakta för att det ska hållas en god ton på forumet. Ingen blir så pigg på att hjälpa till när de blir förolämpade.

Men jag förstår vad du menar, kroppen reagerar annorlunda när den är döende, men vad folk menar är väl i övrigt att kaniner och vissa andra djur normalt inte kan kräkas, då de saknar förmågan. Men jag är ingen expert och svarar inte på något jag inte vet mer om, bara den fakta jag har.

Bamse 08
0

OK lunga ner er båda här kommer svaret http://www.veterinaren.nu/artiklar/kanin/matsmaltningsapparaten/mag-och-tarmrubbningar-kanin/190 skrolla ner lite sen läser ni så står det att kanier inte kan kräkas, Kolla själva

Johanna3
0

15# Sluta skriv i mina trådar om du tycker det är jobbigt.

"Att jag skulle vara blond"?

Inte den skarpaste kniven i lådan nä..

ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGOT ATT TILLFÖRA DEN HÄR TRÅDEN?

Fridaaaa
0

#17 Är lugn, sa bara vad jag tyckte.
Har med läst där sedan innan Glad Mycket bra sida!

Inspiration
0

Bra länk.

Fridaaaa
0

#18 Tror inte du jag fattade det, eftersom talesättet är att blondiner är "dumma" "tröga" osv.
Tycker att det är jobbigt? Det är DIN TON som är jobbig och otrevlig. När folk försöker hjälpa dig så blir du sur och mothugger istället.
Och det är påhopp att kalla någon för trög det vet du va? Vilket är emot sajtreglerna.

Bamse 08
0

#19 tycker jag med, TS kanske var att brännäslorna var färska och brände de?

Villa i frid

Johanna3
0

Jag har läst allt som finns om kräkningar och tydligen har ingen av er hållt på med döende djur! Då fungerar inte kroppen normalt! Tragiskt med den låga erfarenhet på detta forumet!

TVÅ KANINER ÄR DÖÖDDAA!!!

ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGON INFO SOM KAN HINDRA ANDRA KANINER IFRÅN ATT DÖÖ????

Istället för idiotiska ordmärkande svar!

Johanna3
0

21# Det är åxo emot sajtreglerna att frångå ämnet! Det är sista gången jag tänker svara dig i någon tråd! Så du kan bara sluta skriva till mig! Du är redan portad på min sida sedan länge!

Bamse 08
0

Låt de inte var när brännäslorna

Inspiration
0

Hittade en länk här från iFokus, där det finns giftiga växter osv. Kolla om du kanske har något sådant runt burarna.

http://kanin.ifokus.se/articles/4d716092b9cb46222706eeab-vad-kaniner-inte-bor-ata

Annars vet jag inte, alternativet är att du tar med djuren till veterinären så kan de säkert undersöka dem och försöka hitta felet.

ppyysseenn
0

Vill inte lägga mig i precis, men kan ni inte sluta att små ''bråka''? :)
Här på iFokus ska vi ha det trevligt! :)

//Alma

Pysens kaniner

Johanna3
0

26# Ja jag har funderat på obducering men det känns lite jobbigt.. Fighter betydde mycket för mig.. Gråter

Kanske ska be någon annan ta med dom till vetten..

Inspiration
0

#28 Förstår det, alltid så hemskt när ett älskar djur går bort.. Men ja, att låta någon annan gå med dem till veterinären tycker jag du ska göra. Kan alltid vara bra att vara säker på vad de dog av, så inte några andra drabbas. Det är läskigt när man inte vet anledningen..

Johanna3
0

27# Jag tycker det är lågvatten att attakera någon om en ordbetydelse när man förlorat sin djur..

Johanna3
0

29# Ja jag vill inte det ska hända någon mer kanin här..

ppyysseenn
0

#30 jag vill inte säga att bara ''en'' har gjort fel! :) Eller peka på just en!

Kan vi inte bara stoppa här! Det var det jag menade! ;)

//Alma

Pysens kaniner

Fridaaaa
0

#23 Och du tror att du är den mest erfarna här? Du, jag har läst djursjukvård och haft kanin hela mitt liv. Jag har sett kaniner dö och haft kaniner döenade.
Och ja det är tragiskt att fina kaniner har dött, Ingen har inne är ordmärkare, vi bara berättar för dej att dem inte kan kräkas, absolut inget fel med det.
Bryr mig inte om dej i allafall, du är alltid otrevlig, snäsig och besservisser.

Och jag beklagar sorgen över kaninerna, är aldrig roligt när ens kanin dör. Jag hade obducerat båda för att få ett säkert svar.

lomsen
0

Jag har lärt mig att kaniner ska må bra av torkade nässlor men att de ska torka minst två dygn men mina ville inte äta av det förra sommaren iaf. Nya pyttesmå ska man också kunna ge men de nära dina burar var väl lite större antar jag. Det är nog inte så bra nej, det var säkert av det det tror jag …mycket sorgligt!Gråter

R.I.P  båda två ninerna!

Kristall
0

Istället för att bråka på ett forum och kränka människor som vill hjälpa till är det väl vettigast att ringa någon som kan sånt här, dvs en veterinär?

Är du förresten säker på att det var en brännässla? Tänkte på hur din kompis reagerade och så. Finns ju giftiga växter som är väldigt lika ogiftiga arter till utseendet. :/

Vila i frid kaninerna :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Johanna3
0

33# Herregud du är bara 20! Jag har hållt på med djur sen innan du föddes! Kan inte fatta att jag slösar tid på småungar"! Jisses..

"Och jag beklagar sorgen över kaninerna, är aldrig roligt när ens kanin dör"

Det kan du stoppa upp nån annanstans!

Fridaaaa
0

#30  JAG HAR INTE ATTACKERAT DEJ! Det var du som började vara otrevlig utan anledning inte jag.

Pelzi
0

Någon kanske har sattit ut råttgift vid/in i buren?

Bara för att jävlas?

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Johanna3
0

35# På vilket sätt är det hjälpsamt att starta en diskussion om kaniner kan kräkas eller ej? KANINERNA ÄR DÖDA!!! VAD ÄR DET DU INTE FATTAR MED DET???

Jag vet att det är brännässla som växer här.

Johanna3
0

37# (ingen text- ever)

38# Usch..det hoppas jag inte.. logiskt så borde man väl förgifta de kaniner som finns närmast staketet först? Inte de som finns längst in på gården.. men uteslutas kan det ju inte.. det finns idioter överallt.. tillomed på¨Kaninifokus har jag lärt mig idag..

Fridaaaa
0

#39 Har inte startat någonting, jag & några till sa bara som det är, du fortsatte tragla emot. Du behöver inte vara så otrevlig jämt, man kan säga saker i snäll ton, istället för att börja vara otrevlig, och sedan fortsätta med det när folk vill hjälpa dej, sedan ger du dej enbart på mig fastän andra har sagt samma sak jag. Undrar vem som inte fattar igentligen…

Fridaaaa
0

#36 Detsamma, när folk försöker vara trevlig mot dej, så är du otrevlig tillbaka, snart är det ingen som vill hjälpa dej.
Och man är INTE en småunga när man är 20 år gammal.

Det är du som gör personliga påhopp, kallar folk för idioter och dumma i huvet osv.

Johanna3
0

41# Jag är inte den enda här som tycker att du är en idiot.. troligtvis fattar jag det bättre än du.. vem var det som skrev ett urtöntigt privat mess till mig? Tragiskt..

Ljusta
0

Jag vet inte om jag tror att det är brännässlorna som är orsaken. Mina, även ungdjur har alltid haft brännässlor i sina uteburar och aldrig några problem med det. De flesta brukar inte äta dem då de kan brännas färska.

Det finns en vårblomma som anses giftig, om jag inte minns fel så har den blå blommor. Finns det inte sådana blad i buren?

Ljustadalens kaningård

Bamse 08
0

Jag får ont i huvudet av allt . #36 bara för att man är "ung" så betyder det inte att man vet mindre.

Och det ska vara trevligt på forumet

Sen vi som är yngre än #36 vi är inte småungar. och om man inte följer skrivreglerna här så kan man bli avstängd.

Hörni kalla inte varann för otrvliga sakerRynkar på näsan

Johanna3
0

42# Småunge.. kan inte minnas att jag var så barnslig när jag var 20..

Johanna3
0

44# Jag ska kontrollera all växtlighet lite noggrannare.. får väl plocka bort det mesta, ta in och titta närmare.. men hittils har jag inte hittat någon växt som jag inte känner till..

Fridaaaa
0

#43 Jasså vilka skulle det vara? Jag är aldrig otrevlig i mina inlägg, förrutom dem till dej för att du alltid är otrevlig mot dej, men jag har ALDRIG gjort någonting mot någon här inne något illa eller otrevligt. Nog fler som har emot dej verkar det som.
Töntigt mail? herregud det är hur länge sedan som helst och det var inte töntigt, jag förklarade grejer för dej som du inte fattade. Vem var det som var omogen och lade upp pmet i en tråd fastän man inte får göra det? jo det var du! Så undra vem som är omogen.
Jag är inte barnslig, kolla bara in dej själv, tror du att du är bättre? Skulle inte tro det.

Kristall
0

TS: exakt vad blir bättre av att fortsätta den meningslösa diskussion du och Fridaakesson håller? Om du nu anser dig vara smartare/bättre än Frida så gör du väl bäst i att ignorera henne?

Att kalla folk för idioter, blondiner, småungar etc tror jag merparten av iFokus' medlemmar tycker är totalt onödigt, och knappast är det väl vad du ville ha ut av tråden.

Är säker på att Frida, liksom alla andra som kommenterat i och läst denna tråd, är ledsen över att dina kaniner har dött och faktiskt kan tänka sig hur du känner dig. Jag tvivlar starkt på att någon här har skrivit något av ren elakhet.

Hoppas hur som helst att du får veta vad det är dina kaniner drabbats av, och att inga fler behöver råka ut för det. Säkrast vore nog att ringa en kunnig veterinär, vet inte om du har gjort det redan men annars vore det en bra idé.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Bamse 08
0

Men TS om du tycker vi är barnsliga så varför bråka med oss du har väll bättre saker för dig än att bråka med yngre.

nu SLUTAR alla.

Fridaaaa
0

#49 Bra skrivetSkrattande

Johanna3
0

Jag pratade med veterinären. Nu vet jag vad det var.. men kaninen ska skickas till SVA ändå för att bli helt säkra på typen av gift.

Jag frågade och att kalla kaninens upstötning av vätskor för kräk är inte fel även om kaniner inte kräks i vanlig bemärkelse. Så nu kan ni sluta med eran häxjakt.

Ps. Veterinären var äldre än 20 år.

Fridaaaa
0

#52 Klart att veterinären är över 20 år gammal, eftersom en veterinärutbildning efter gymnasiet tar över 5 år! Glad
Och erfarenhet handlar inte om ålder! Inte mognad heller.

Men bra att du fick reda på vad det var. Vad var det?

Ljusta
0

#52 Vad trodde veterinären att det var? Skulle vara intressant att veta utifall man skulle drabbas av samma sak någon gång.

Kräkas kan inte kaninen, men jag tror nog att de är vana att folk kallar kaninens uppstötningar för kräk. Det som kom upp kommer inte från magen utan från matstrupen, precis som det kan bli på tex hästar.

Ljustadalens kaningård

[Luppa]
0

Beklagar det som hänt…
Jag instämmer i att det låter som förgiftning, men jag har svårt att tro att det skulle vara just brännässla som är boven. Brännässla har ju getts till kaniner i många år. Anledningen till att den ska torkas är just för att den bränns i levande tillstånd.
Finns det några andra växter i hagarna, borsett från gräs?

Försök att få till en obduktion, för att inte äventyra de andra kaninerna.
Risken finns dock att det är för sent, försök lägga kaninen kallt och så ringer ni vetten på måndag.

Johanna3
0

Jag har inget intresse av att tala om vad kaninen blev förgiftad av här efter denna behandlingen.. hoppas samma sak händer nån av er..

Fridaaaa
0

#56 Efter denna behandlingen?! Har du kollat in dina inlägg?
Du behöver inte vara otrevligt.

Ljusta
0

#56 Otroligt elakt, självcentrerat och omoget sagt! Det visar bara på att alla fördomar folk har angående din uppfödning är helt sanna. Folk (som inte finns här inne) jag har varit i kontakt med har blivit dåligt bemötta av dig, och nu kan jag konstatera att jag absolut inte kommer att tala gott om dig längre…(Jag föder också upp Dvärgvädur rex och jag har skickat folk som vill ha wiener till dig eller någon annan).

Man hoppas INTE att det du drabbats av händer någon annan, punkt slut! Ibland blir man förvånad…

Ljustadalens kaningård

conejos
0

Bara för att man är yngre behöver man inte vara okunnigare,och är man 20 år så är man väl inte liten?

Hur gammal är du själv om man får fråga?Är man gammal och mogen så tycker jag det är ganska konstigt att man kallar folk som är mindre blondiner och dumma.Det är också ganska lågt att hoppas det händer någon annan det du varit med om.

Om du nu är så gammal och mogen kan du ju uppföra dig som en.Sluta med att vara så otrevlig

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Workingdog
0

#56 så du menar att du VILL att kaniner ska LIDA för att sedan dö. Tyck illa om människorna, gör det, men varför ska det gå ut över deras djur? Deras OSKYLDIGA djur. Vill du att deras djur ska få lida. Oavsett hur mycket du ogillar personen som har djuren. DET är inte att vara en riktig djurälskare. Jag kan säga, jag tycker illa om många personer. Men OM det skulle finnas något som mina djur har lidit och DÖTT av så skulle jag informera om det. INGET djur ska råka illa ut bara för att jag inte gillar en viss person. Det finns lixom inte i min värld. Och det borde inte finnas i någon djurälskares värld över huvud taget!

Ps. Jag beklagar sorgen efter dina kaniner, Det är aldrig lätt att förlora en vän.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Workingdog
0

Jag kan säga att jag kan väldigt mycket om djur överlag. Jag kan myyycket mer om hundar än många vuxna. Jag kan läsa av en hund, kontrollera en hund på ett sätt som många vuxna inte kan. Jag har den kunskapen. Jag är "bara" 14 år.

Jag kan säga själv att jag tycker att jag är mogen. Det säger flera. Jag tar åt mig av vad andra säger. Jag försöker se andras perspektiv i det hela. Du kunde ex hållt med om att kaniner inte kan kräkas, men att uppstötningar kan ske. Då har du ändå förmedlat vad du vill samtidigt som du vet att kaniner inte kan kräkas då de inte har kräkreflexer. Och på det viset slipper man allt tjafs..

Så bara för att man är ung, behöver man inte vara okunnig och omogen..

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

#61 bra skrivet i båda dina inlägg

#58 & 59 Tycker som er

Workingdog
0

#62 tack :) Jag tycker själv att du aldrig är otrevlig i dina inlägg. Du står för ditt tycke men uttrycker det på ett bra sätt :)

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

#63 Tack ska du ha Glad Känns skönt att höra.

Bamse 08
0

Men om detta forsätter att du TS är otrevlig och behandlar andra på ett otrevligt sätt så kanske man ska säja till en Medarbetare eller sajtvädern. Jag tror andra håller med mig att man ska lära sig skaker på den här sajten och ha roligt och aAllt annat MEN inget bråk och att man blir förolänpad tillexempel bara för att man är yngre än dig TS så jag tycker du lägger av

Johanna3
0

58# Förstår inte alls varför du ska sitta i Sundsvall och tala gott om mig ifrån början. Det har jag inte gjort om dig ändå. Fantastiskt att folk pratar om mig utan att jag har träffat dom. Jag skickar mina kunder till folk jag litar på om jag inte har något att sälja till dem.

När det gäller kaninifokus kan ni allihop dra åt helvette! Jag hoppas verkligen ni får vad ni förtjänar!

Fridaaaa
0

#66 Det är du som håller på inte vi.

Bamse 08
0

tänk med hjärnan du kommer inte kunna få vara med på iFokus längre.

Du inser inte det men kom ihåg det jag skrev i inläget #65

conejos
0

#66 Tänk på språket!

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Airo]
0

#66 om jag ska vara ärlig, så är det tragiskt att se hur du reagerar och svarar.

För mig verkar det mer som att du inte alls är speciellt ledsen över att två av dina kaniner dött, det låter mer som att du vill skaffa bråk och inte bryr dig ett skit om dina egna djur.

Så oförskämt, egoistiskt och tragiskt rent ut sagt. Att du kan leva med dig själv såhär, fy fan ärligt talat.

[aammE]
0

Och du skall vara 28 år gammal? Du beter dig som en fjoronåring som är helt tom bakom pannbenet, väx upp. 

Nej, det är precis som din veterinär säger, kaniner kan inte kräkas (d.v.s stöta upp maginnehåll, av samma anledning som hästar) MEN det kan vätskas ur munnen på dem, så det liknar kräkningar och det är inte alls ovanligt på akut sjuka djur, det har du helt rätt i. 

MEN det är inte brännässlorna som är problemet (vilket jag såg att du nu också hade fått veta) för brännässlor är faktskt bra för kaniner, både färska och torkade. De innehåller mycket nyttigt och bränner inte kaniner alls i munnen. Glad

Har hört ganska mycket ont om dig när jag var sugen på rexvädurar, tycker att du kanske bör ta dig en liten funderare  över hur du framstår när en vuxen människa beteer sig så som du gör.

Peak303
0

#66, nu tycker jag du går lite långt. Att dra alla över en och samma kant här på iFokus? Nej de tycker inte jag är rätt. Och som flera andra skrivit att om man e 28 år och sitter här och kallar andra omogna för att de som är yngre än dig kan saker om kaniner som inte du kan, är lågt.

Som sagt ålder de är bara en siffra de säger inte hur mogen/omogen man e. Men vissa tror tydligen att bara för att de är yngre än sig själv är de omognare. Men nä så e de inte.

Jag har också sett hur du hoppar på andra här på kif utan anledning även mig.

Jag tycker de e synd vad som hänt dina kaniner, men att andra förklarar saker för dig som e sanna för att hjälpa dig är inte fel. Och då behöver du inte hoppa på de utan anledning.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[aammE]
0

#72 Mycket bra skrivet. Glad

Bamse 08
0

#72 håller med.

Sen tycker inte jag du värkar särsilt ledsen utan bara vilja göra påhopp.

[Sicali83]
0

#13# #18# Vad är det för fel på dig? Visst, du kanske inte är så gammal men man får ändå hålla en viss ton! Mycket dålig stil!

[aammE]
0

#75 Hon är 28…

[Sicali83]
0

Nu har jag läst hela tråden och jag är förvånad att inte ts fått en skarp varning så som hon går på, det är ju helt sjukt. Nej, ts, du verkar inte det minsta ledsen över dina kaniner, du verkar bara vara rent elak!

[Sicali83]
0

#76# Det går inte ens att gissa, har du läst vad hon skriver till frida och andra? En vuxen människa skriver inte så.

kaninsnobben78
0

Vad hemskt  kaninen !  Brännnässlor är det inte  inte faligt för kaniner  dom äter det   brännnässlor är bra för kaniner

det kan var annat  det hände min gamla kanin jag hade  min kanin kunde inte resa sig upp en gång  jag vet inte  vad hände min kanin  han va så dåligt  det va så tråkigt se homom ligga plågans jag fick ta bort honom de

sen va det annan kanin som  va dåligt  han slutande annas

så hade jag en lejonhuvade ,hermelin hane  han hette Lille skutt

han  lägg inne bolådan en dag va som hade med honom  Jag  bytte vatten och gör rent matskålen  vet inte som hände med honom Jag saknar honom  så mycket

Det va inte roligt sen dom

Nu har jag  nya kaniner

[aammE]
0

#28 Nej, jag var helt övertygad om att hon var kring 13-14 då jag läste tråden, men sedan klickade jag mig fram till hennes hemsida och fick en smärre shock när jag insåg att människan är 28år gammal och hackar ned på folk som är nästan hälften så gammal som sig själv…

[Sicali83]
0

#80# Ja samma här, och inte bara hackar ner, ordvalet är över alla gränser.

[sstorm]
0

Låser denna eftersom den helt spårat ur

Bamse 08
0

Gör det

[Sicali83]
0

#82# På tiden kan man tycka!

[aammE]
0

Det tycker jag verkligen att du ska göra Sanna.

Ljusta
0

#66 Nej, jag har inte pratat varken gott eller ont om dig i och med att jag inte känner dig personligen. Jag brukar aldrig prata om personen som har en uppfödning, utan bara själva uppfödningen. Nu har jag inte sagt mer till andra än att du har wiener och att du inte avlar för att de ska bli rastypiska (men det spelar ingen roll om man ändå har dem som sällskap och kelavel). Mer har jag inte sagt, och har inte kommenterat det folk sagt angående dig heller. Och det är mycket ska du veta, och ofta brukar det finnas en anledning till det.

Som 28-åring borde man veta att man ska vårda sitt språk.

Ljustadalens kaningård

kaninsnobben78
0

hejigen!  Jag bråkar inte  Man kan inte gå någon djur som e dött till vetenären redan

Jag tycker det synd om kaninerna  Johanna3 jag har inte gjordt nogot?

Det inte skoj förlorar sina  djur  jag vet själv !!  himmla synd om dig

Kan ni inte sluta bråka ni andra  man kan inte hjälpa att kaniner dött tänk er om era kaniner är dötta ?

Fridaaaa
0

#87 Det är ingen som har sagt något om att det är hennes fel eller att hon kunde hjälpa det eller hur? Vi kom med förslag/hjälp osv, och hon hade otrevlig ton mot oss. Ingen har anklagat henne att det är hennes fel att kaninerna dog Glad

Bamse 08
0

Såklart att det är sorligt. Håller med #88

Sen vad hon har gjort är att kallat andra för otrevliga saker och gjort påhopp. om du kollar högre upp i tråden

kaninsnobben78
0

(#89 -#88 nu förstår jag  hon skriv  hon säger att kaniner kräks de gör dom inte

inte hästar eller

Jag håller på ursäkt säger till er

Fridaaaa
0

#90 Ingen fara :)

Bamse 08
0

#90 ingen faraGlad Det var så hella diskussionen börja

[Sicali83]
0

Det tog lång tid att låsa tråden?

[sstorm]
0

Tråden tog lång tid att låsa eftersom det uppenbarligen inte fungerade första gången, jag sitter inte och stalkar dessa trådarna när jag inte är hemma Flört

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer