ny här!
hej allihop, jag är ny här och tänkte bara hälsa och berätta om mina kaniner, så det är lättare att skriva sen om det uppstår problem eller frågor. jag har ganska nyligen köpt två små tjejer, the wrestlers isol och imona. de är 4 månader gamla nu och systrar. jag har inte haft dem speciellt länge, och har inte hunnit vara med dem jättemycket, så de är inte speciellt tama. de kommer dock fram och äter ur handen efter en kort stund om man håller in nåt gott till dem. vad jag läst här och i böcker är det bara att fortsätta umgås med dem och bjuda dem på godsaker (grönsaker och frukt i första hand) och på så sätt vänja dem vid en… några andra tips? på hur de ska bli mindre blyga?
skickar med en bild på dem när de springer på köksgolvet.

Välkommen till KIF där alla är som tokiga xD

Välkommen till KIF
Prata mycket med dom och ge godsaker från handen brukar fungera :)
Välkommen till KIF! :)
Hoppas du ska trivas :) Vi skrattar, leker, pratar, frågar och svarar och ja allt! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#0: De är inte blyga, de är osäkra…för de känner dig ännu inte så bra..var med dem oftare, så ska du se att de blir mindre skygga.
Modiga är de ju redan, eftersom de kommer och äter ur handen…
Och väkommen hit..
Ja välkommen hit så klart! :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Välkommen hit. Hoppas du skall trivas!
Välkommen hit :) söt bild btw

Välkommen hit! Känn dig som hemma & tveka inte att fråga om du undrar något.
MVH
Ciss, Medarbetare.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

välkommen hit!

Välkommen hit!
Välkommen hit! :)

Välkommen hit!
Välkommer till världens bästa kaninsida!
Var berädd på att du kommer träffa massor av tokiga personer ;)
Välkommen :P
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Välkommen hit :)
Som andra sagt och som du själv säger så försök vara med dom så mycket du kan. När dom springer runt på köksgolvet, sätt dig själv i mitten och sitt där. Du kan locka lite på dom med något gott och ge dom när de självmant kommer fram till dig.
Lycka till :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Välkommen :D Aha, du har köpt från The Wrestlers :) Ska förhoppningsvis köpa Hasselbos Lillemor där ifrån och funderar även på Iva :)

#16 Har du köpt Lillemor? (min mammas uppfödning)

#17 Jag hoppas det ;) Väntar på att hon ska svara :D Vill gärna hämta henne i veckan.

Välkommen hit till världens bästa kaninhemsida! :D

tack för alla välkomnanden!
#4: för mig är blyghet och osäkerhet i stort sett samma sak… jag blir blyg av att va osäker och v v. wikipedia beskriver fint vad jag menar… "Blyghet är en känsla som innebär osäkerhet inom socialt umgänge med andra individer. Blyga människor försöker att hålla sig i bakgrunden och synas så lite som möjligt och tycker oftast det är jobbigt när för mycket uppmärksamhet riktas emot dem." nåja, jag ska umgås mer med dem så de varken behöver va osäkra eller blyga! :)
#2 och #15: då fortsätter jag med det!
#16: hoppas du får köpa lillemor då, och om du köper iva kan du hälsa henne från två syrror.. :)

#20: " Blyga människor försöker att hålla sig i bakgrunden och synas så lite som möjligt och tycker oftast det är jobbigt när för mycket uppmärksamhet riktas emot dem."
Ja, innom samma ras (människor), för att de inte accepteras av gruppen (grupptycket), och sitt eget yttre utseende.
Beskrivningen passar också på: Yrkesmördare, kriminella m.fl.
Detta gäller inte för kaniner, och det var de vi diskuterade!!!
Hej hej Välkommen :D

#21 vi har helt klart olika tolkning på blyghet och osäkerhet, men det jag tycker inte det spelar nån roll här….
Välkommen! :)
Välkommen till vårat "galna" gäng! Hehe :)
Verkligen söta kaniner :)
Lycka till! Jag brukar gosa och kela med mina varje dag, och då ge godsaker, har fungerat för mig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Välkommen!
What doesn't kill you makes you stronger.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite gammal tråd, sen 2007 ;)
Oj! Såg inte jag,Du får ett välkomnade i efterskott
What doesn't kill you makes you stronger.
Haha såg inte ja helelr:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.