Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 663 ggr
myriis
0

Farligt

är det farligt? att sätta ut en kanin som är lite blöt (alltså lite här och där)? Det är 8 grader men lär sjunka under natten..

Tina-A
0

Ja. Då pälsen är blöt kan den inte skydda sig från kylan över huvud taget och blir väldigt lätt nerkyld.. Man vet ju själv hur otroligt mycket kallare man blir om man är blöt istället för att ha torra kläder. I värsta fall tror jag kaninen kan frysa ihjäl om den är blöt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Nu är hon bara blöt på magen, huvudet och lite på tassarna. Fortfarande farligt? Hon gömmer sig bakom huset när det blåser.

myriis
0

Och har skydd, såklart ;)

Tina-A
0

Ja, jag tror det fortfarande är farligt. Även om man skyddar sig blir man lätt nerkyld. Kan du inte gnugga henne med en handduk eller försöka med en ljudlös hårtork där man kan stänga av värmen? Så att det bara blåser och torkar lixom!

Annars kanske hon kan vara inne i natt? I natt ska det blir kallt också i våååra trakter sörru ^^ Skulle nog inte ställa ut Leah om hon var blöt. För säkerhets skull lixom

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Har bestämt att hon får sova i mitt rum. Har visserligen Candy där, men hon får sitta i buren hela kvällen. Ska kyla av henne ordentligt och hålla koll på henne (är uppe ganska sent)

love_bunnies
0

jag tycker det är bäst du har henne inomhus inatt!

KvirrZ
0

#6 haha, hon skrev ju precis att hon bestämt det^^

- Mvh Emma

love_bunnies
0

jag vet ^^ därför sa jag det…kanske lät som om jag itte visste hehe^^

ciss
0

Bra ^__^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Nu har hon varit inne hela natten ;) Cady var lite sur (hon bor ju också på mitt rum) och kände direkt lukten av Roxy.
Känner mig så elak :P Roxy gick själv upp för trappen och in i mitt rum, där gosade hon ner sig i sängen. Så där låg jag och sov med en blöt kanin, blä eller wiie? Wiie såklart :D Fram till tolv låg hon i sängen och snusade, sen fick hon gå ner x)

love_bunnies
0

nej,vad gulligt

Roobyn
0

Roxy är alltid på humör för att gosa… Skrattande

myriis
0

Så sant :P

Chessan
0

Jag antar att det var kaninen du hade i sängen. Så, en fråga jag bara ska smyga in här. Jag vågar aldrig ha min kanin i sängen elelr i soffan eller någon annan sån plats. Alla de gånger jag har haft det har hon kissat där. Är det bara min kanin som gör så? Går det att träna bort?

myriis
0

#14: Min kanin gör också så, men när´hon somnat är det lugnt.. ;p

Taci
0

#14, min kanin gör också så.. sjukt irriterande, soffan låter hon bli men sängen ska hon alltid kissa i. Måste hela tiden hålla koll så hon inte hoppar upp i sängen, trist, eftersom hon annars kunde vara lös i lägenheten 24/7.. Hon förstår inte att hon förlorar på det själv att göra så ;P