Ringa vet?
Jag tror Eichan berättade om det i någon annan tråd, men för några dagar sedan åkte vi in med min kanin, Cinnamon, till veterineären, eftersom att en död unge satt fast halvvägs ut ur henne (huvudet hade fastnat bakom bäckenet, och Cinnamon hade dragit i den - med tänderna - för att försöka få loss den). När de till slut fick loss ungen berättade de att den hade dött redan flera dagar tidigare, alltså inne i hennes mage. Cinnamon fick en ordentlig livmoderinfektion, och fick antibiotika. Veterinären sa att om hon ändrade sitt beteende, t.ex slutade äta så skulle vi ringa. Nu är det så att Cinnamon nästan inte har ätit något pellets alls, men ibland har hon perioder då hon inte vill äta, även när hon är frisk. Dessutom äter hon de frukter och grönsaker jag ger henne. Men jag är ändå orolig, borde jag ringa veterinären? Vad tycker ni?

Hum, men bättre att ringa en gång för mycke än en för lite :)

#1 Håller med Kajsa! :)
Bäst är ju att ringa för ofta än för sällan ^^

Håller oxå med. Men du kan ju vänta i ett par timmar och se .. om hon börjar äta är det fortfarande okej…men var vaksam. Hoppas att hon klarar sig utan övriga komplikationer!
jag tycker du ska ringa,för säkerhets skull

Tack för alla svar :) Men nu äter hon iaf hyfsat normalt igen, så jag väntar med att ringa.Om hon slutar äta igen så ringer jag direkt!
Min erfarenhet är att man ska ringa när man är osäker. Är det något är det lättare att behandla så fort som möjligt… Är det inget konstigt så är ingen skada skedd…