Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 1016 ggr
Kassy
0

Starta tävling

Jag och några kompisar tänkte starta en tävling, i form av kaninhoppningstävling på våran ridskola då vi ska ta dit två kaniner till ridskolan och behöver samla ihop pengar till bur mm.

Så är det något speciellt man bör tänka på?

Eller borde man inte starta en kaninhoppningstävling om man inte är så kunning inom ämnet?

Andra tips? på vad man kan göra istället och tjäna pengar på?

Tacksam för alla trevliga svar! Glad

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Bamse 08
0

Jag förstår inte riktigt hur ska ni käna pengar på Kaninhoppning?

What doesn't kill you makes you stronger.

[canit]
0

#1 kostnad för att få tävla, det är så på alla tävlingar.

Tycker ni borde läsa på er lite om hinder, regler och sådant satt det kan bli en så lyckade tävling som möjligt:) Gå in på Kaninhoppning iFokus, där står det massor!

Kassy
0

# 1 Man betalar anmälningsavgift

# 2 Får man starta en egen tävling? Eller finns det speciella regler för det?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

[canit]
0

#3 jag tror inte att det ska vara något problem:) Men vill man göra det fler gånger kan man anmäla sig som klubb på SKHRF (SverigesKaninHopparesRiksFörbund), då måste man följa deras tävlingsregler, men det är bra att göra ändå, det mesta är säkerhet och hantering av kanin och så. Men det är nog bättre att fråga inne på Kaninhoppning iFokus för mer detaljer och hur du gör;)

Kassy
0

# 4 okej, jo har ju tävlingsreglemente för Kaninhoppning som jag läst igenom men ska läsa på mer och detta är ju bara en engångsgrej ;)