Ungar?
Jag misstänker att min kanin Nova ska få ungar, och att min
ettåriga hane är pappan.
P.g.a. diverse saker så har inte jag inte fått ha dom på över två månader, så jag har inte haft koll på vad dom har gjort och inte gjort.
Jag misstänker alltså att min mamma har släppt ihop dem för att
jävlas, för hon och jag kommer inte så bra överrens just nu.
Min hona är alltså snart fyra år, och min hane snart ett.
Jag tycker att fyra år är alldeles för gammalt, och Novas tidigare kullar har inte varit så lyckade heller. Två med dödfödda ungar i, och en med tre levande och en död. Hon har mått dåligt efter varje kull,
mer eller mindre.
Jag vill alltså ha hjälp med dräktighetstecken.
Hon är extremt mycket tjockare än förut, och man kan känna
bröstvårtorna tydligare än förut. Men jag kan inte känna några "klumpar" som skulle kunna vara ungarna.
Ni kanske tycker att det är oansvarigt av mig att ha tillåtit att
hon kanske är dräktig nu, men jag har faktiskt inte fått ha dem. Vissa kanske tycker att jag borde ha erfarenhet efter de tre andra kullarna,
och det är jag också. Men inte så pass erfaren som jag borde vara!
Så, om någon kan komma med mer tecken och råd så är jag glad :)
På bilden är det Nova :)
/ Mimmi

Nämen gud! Hoppas att det går bra med ungarna i alla fall och att alla överlever. Nova var jättesöt!
Vet inte så mycket om dräktighetstecken så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Hej!
Det är nästintill omöjligt att se om en hona är dräktig eller skendräktig?. När hon äer skendräktig? beter hon sig precis likadant som när hon är dräktig. Blir fetare, bygger bo osv.
Jag tycker du ska rniga någon du känner/ ev. en vetrinär som är kunnig på Avel och be om hjälp.

har din mamma släppt ihop dom för att jävlas med dig :O
låter lite konstigt ..

har inte lust att gå in på vad som har hänt mellan oss här, men för att ge er lite bättre insikt så kan jag tala om lite.
min mamma är alkoholist och började att göra diverse saker mot mig som gjorde att jag fick flytta till ett familjehem här i sidensjö, hon är väldigt, väldigt sur på mig just nu, och eftersom jag inte fått ha mina kaniner så tror jag att det kan vara nån slags "hämd" att släppa ihop mina kaniner, eftersom hon vet att det är svårt att få iväg dom, och att nova mår sämre av det.
aloholism är en sjukdom, så hon har inte "alla hästar i stallet"
Så, nu vet ni det!

#4 Förstår.. stackars dig. Jag tror att Nova kommer klara en till kull fint :) Men du behöver ju inte para om henne efter det ;)

Hur långt in i dräktigheten misstänker du att hon är?

kanske i tredje eller fjärde veckan.
#8: I fjärde veckan föds dem. ;)

jamen det vet jag väl? :P

Ifall det är i fjärde veckan så tja, vänta och se?
www.frihetenskaniner.se
#10: Aha, trodde du inte visste x) Sorry.

#12 haha, jo det vet jag ;)
#11 Men jag vill ändå lixom få hjälp med dräktighetstecken, för det kan lika gärna vara i tredje, inte så mycket skillnad men. Jag vara säker typ. Iofs kan man aldrig vara riktigt hundra, men jag tror ni fattar hur jag menar och tänker. Om er hona var dräktig skulle ni säkert också vilja vara så säker som möjlig på om hon var det eller inte! :)
Nr 13, kom det några ungar? :D
Också nyfiken på hur det gick!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Undrar samma!
www.frihetenskaniner.se
Tror inte att Mimmi (Nova.Caspian) är inne så ofta, men jag är jättebra vän med henne och sådär, så jag kan säga att det inte har blivit några ungar och att det nog inte blir det heller..
Nova var nog skendräktig?, som vi trodde :)
#17: okej :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#17 , okej, det var ju bra då imed att honan var så gammal! ^^