Min första egna kull.
Min första dvv kull e född i natt vet ej hur många utan öppnade bara lådan och såg en bebis och stängde sen snabbt för att inte störra om honan inte e klar ;) e så spännd hur det ska gå har ju hört så mycket om att första kullen kan kaninmamman inte riktigt fatta.
Har läst tonvis om det mesta med kanin och har även hund Avel men det e ju inte samma och detta e spännande och nytt så nu vill ajg ha alla era bra tips? när man har en kull kaniner, har dock 2 i släkten som avlat ganska mycket på kaniner både till produktion och till utställning men det e kull med så mycket info som möjligt.
Kramizar ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om bebisarna inte ligger ihopa utan lite utsprida ska man försöka lägga ihopa dom och lägag all päls tillsammans eller bara låta det vara ??????
lägg tillbaka dom, om honan inte gör det själv. Men om du flyttar dom, se till satt du luktar som honan. Klappa henne mycket eller gnugga in händerna i hennes bajs;)
Lycka Till

Då ska jag gå ut och gör det så dom inte blir utan mat eller fryser.
Tror där e 6 st men tittade inte så noga vill ju inte störa i onödan direkt.

Där e 8 bebsar dock dom som låg utas för det riktiga boet e väldigt kalla finns det något kan göra åt det ????
la givetvis all päls i bolådan runt och bullade in dom andra oxå men om det finns mer jag akn göra.
#6 de blir nog varma när de ligger hos de andra! Lycka till med de små!
Kram /Tess

#8 jag funderade på en vetekudde om man kunde värma upp dom med en sådan att amn tar ut honan och rastar henne och tar och lägger alla på en vetekudde som jag givetvis rullar i honans bajs och kiss lite innan bara så dom får upp varmen ????
Det e ju något speciellt med första egna kullen hade ju många när jag var lite då hela familjen var engagerad men detta e första egna som e bara min och som jag fattar helt själv av ju ;)

3 låg utanför nu 2 var dödea en jätte all så tror itne den kallara sig
Nu till mitt andra problem emin andra Dvv har börjar föda nu har kommit 3 st och hon pysslar mycket med dom dock så har bo boat till dom mitt i buren inte i bolådan ska jag lyfta in boet sen när hon e klar så dom inte ligger mitt i drag och det blir lite mer skyddat eller vad ????
Så dum man känner sig när man inte vet hur man ska göra…..
Det bästa man kan göra med kalla ungar är att lägga tillbaks dem i boet. Gör en grop, lägg lite päls underst, sen dit med ungarna och mer päls ovanpå.
Risken är stor att de vimsar ut från boet om de inte ligger i en grop.
Lycka till!

11# JO men dena ndra kaninen har inte boet i bolådan utan utanför i själva buren.
#12 Du kan ändå göra en liten grop ;)

#13 dom 6 som föddes först e varma och goa nu så det känns skönt,gjorde hållan lite större…
men andra honan hade inte boat i bolådan men jag fylde bolådan med spå och halm sen gjorde jag en grop och tog hela boet utanför med allt som hon hade boat med från spån till halmet till pälsen och la i bolådan och mamman verkar acceptera det bra, känns skönare när dom ligger in och lite mer skyddat.
Så det ser ut som om det blir 6+6 bebisar här 

#13 glömde säga tack för all hjälp
#15 Lycka till med dom! <3 Måste tillägga att dom var supersöta !
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Alla bebisarna mår bra nu på morgonen och e varma och goa, ser ut att blivit tjocka oxå.
alltså har jag 6+6 bebisar ;)
Vågar man gå ut och fota dom senare under dagen när det blivit lite varmare eller man ska bara låta det vara ????
Jag skulle låta dom vara några dagar, iallafall tills de börjar få fjun på kroppen.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#18 kan nog hålla med dig bara jag som e lite nyfiken och vill ha bilder ju.
Får vänta till helgen.
#19 Jag förstår dig till fullo! första kullen är ju något alldeles speciellt, men det är viktigt att låta de vara ifred så mycket som möjligt i början så att de växer till sig och blir friska krya bebisar :) Då får du mer glädje utav de sen. Lycka till med ungarna! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
När jag hade ungar förra gången så hanterade jag dom från dag ett, men gjorde inget med dom sådär, utan bara kollade så att alla fick mat och mådde bra. Men ta ut och fota dom får du göra när de har lite päls:)
tips? när du kollar/räknar dom e att ha en slags låda med en filt i, kanske lite päls från mamman så att de känner sig trygga^^
Lycka till med allt nu!

#21 ta ut dom tänkte jag inte utan bara lägga upp dom från boet och fota inne i buren givetvis.
Fick några bilder när jag bara lyfte pälsen och kollade att alla levde lägger in bilder senare vill gärna höra av ni tror det e för färger på dom ;)
#22 hehe, tänkte väl;)