Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 992 ggr
[Becca-]
0

Knasiga kaniner

Har din kanin haft något knasigt för sig någon gång? Eller kanske älskar din kanin att göra något som får en att skratta? I denna tråd får ni berätta om knasiga eller roliga saker som eran kanin har gjort!

[Becca-]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Charlie och Vilda älskar att se på när min bror spelar TV-spel. Kan sitta och titta i flera minuter, efter ett tag går dem och gör något annat och kommer sedan tillbaka och sätter sig och tittar igen.

Charlie tycker även det är superroligt att dra i skosnören. Har man gjort en knut/rosett på skorna så tar han tag i ena snöret och drar i den så att den går upp. Ni skulle se hans blick när han har gjort det. Om han hade kunnat så hade han säkert skrattat!

Grannens kanin sitter i deras soffa och tittar på Hockey. Sitter och tittar hela matchen, men när det är reklam går han där ifrån. Glad

tesselituss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min boss gör mass skumma saker!

radar upp lite av allt han gör!

* Kollar tv liggandes på soffan

* Galen i flaskor och burkar, skall helst dricka ur flaska(skall attackera dem o dricka! Tar dem även på bordet! Så man får hålla koll på han!

* Skall ligga på skrivaren när jag sitter vid datorn

* Jagar katterna

Ja listan kan göras lång med denna lilla busen!

Här kommer en bild på han när han skall dricka ur flaska

Kram /Tess

Bamse 08
0

Min kanin brukar hoppa upp i sängen och kolla på tv och när det är reklam så kan han sätta sig på min mage och lukta å mitt huvud sen när reklamen är slut hoppar han ner. Sen om jag ska ut i köket så ska han följa efter mig

What doesn't kill you makes you stronger.

Luckyt5
0

Min kanin Maja går och lägger sig i min säng när jag gör det, sen sover hon där. Även när någon sitter där så kommer hon upp dit. :) En gång på morgonen bet hon tag i täcket och drog bort det lite från mig. :)

/ Tilda

tesselituss
0

#4 så söt!

Kram /Tess

Luckyt5
0

#5 Tack :D

/ Tilda

Kristall
0

Nalle är så otroligt galen i hö. När jag hade höet löst i en IKEA-kasse på golvet knuffade han fram sin upp-och-nervända korg till gallret, hoppade ut ur hagen och satte sig i kassen och mumsade i sig nytt, fräscht hö (han rymmer aldrig annars). :D Nu när jag har höet undangömt (vill ju inte att det ska bli smutsigt av att han sitter och äter av det, plus att katterna snabbt hakade på och började sitta i hökassen och tugga, de med) visar han istället sitt missnöje genom att tugga på sin tunnel eller tidningspappret när höet börjar ta slut.

Han är mycket bestämd i övrigt också, tar vattnet slut i skålen under natten (de har alltid en flaska ifall det skulle hända) tar han helt enkelt loss den från gallret med tänderna och slänger iväg den, går och plockar upp den, slänger iväg den igen osv tills han tröttnar eller matte kommer och plockar bort den. Kanske inte låter så knasigt, men man kan inte annat än skratta när man ser hur bestämd han är med sin skål :'D

Saga är så otroligt pussgalen. Inte gentemot människor, men med Nalle. Vill hon pussas så pussas hon, oavsett vad Nalle tycker, och trots att han är mer än dubbelt så stor som hon har han absolut ingenting att säga till om. Försöker han hoppa undan sätter hon sig bestämt framför honom, trycker ner honom med tassen och pussar honom precis så länge hon vill :D Så himla sött Kyss (även om Nalle kanske inte är av samma åsikt…)

Bilden är från innan de släpptes ihop (när Nalle var nykastrerad), syns det att Saga är fäst vid honom? haha <3

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Becca-]
0

Roligt att läsa om alla knasiga kaniner!
Men jag är helt hundra på att det finns fler där ute, så kom igen