Läskigt (Inte kanin)
Hej. Idag har jag varit och hälsat på i min kompis stephanies skola.
Det var jättefint där, men det är bara det att förr i tiden så var skolan ett gammalt mentalsjukhus! Så himla läskigt.
Steohanie och jag lyckades i alla fall på tag på nycklarna till källaren där patienterna bodde och sådär. Så jävla läskigt! Det var en massa långa gångar som slingrade sig och det gick gångar från skolan till andra byggnader så att man kunde flytta runt dom psykiskt sjuka.
Seriöst. Det var det läskigaste jag varit med om. Jag måste bara visa lite bilder som jag tog där nere.
Dom kanske inte ser så läskiga ut, men när man väl var där nere i gångarna var det värsta läskiga stämningen…
Okej mitt internett krånglar, så jag lägger ut bilderna lite senare..
visa bilderna

Fy vad läskit!! Komigen Lottas internett :D

Vad läskigt! Vill se bilder! :)

åhh vad läskigt
skulle aldrig våga gå ner..

nää nu kan jag inte vara kvar jag själv darrar av skräck 
Man får lite kalla kårar av den där stolen tycker jag, den som sett filmen "Hostel" förstår nog vad jag menar…..
jaa jag fick precis samma tanke som dig Myrra! det känns precis som i filmen hostel!

Fyy vad läskit!! Usch

Usch jätteläskigt juu! Var är detta någonstans?

Läsking :)

Gud vad läskigt, jag hade typ dött om jag varit där…

Häftigt Lotta! Jag är helt fascinerad av gamla mentalsjukhus, det är så creepy och tragisk stämning i dem. Tänk så hemskt det måste ha varit att sitta på ett "dårhus" förr i tiden. Det är nog inte kul att vara psykiskt sjuk idag heller men förr i tiden hade "dårarna" (som de ofta kallades) en miserabel tillvaro på många ställen. Har varit på museet i Säters mentalsjukhus, det var mycket intressant att höra om sjukhusets och dess innevånares historia. Vilka "kurer" de sjuka fick utstrå! Brrrrr….. Praktiserade där när jag gick gymnasiet och jag kan tala om att det fortfarande finns madrasserade rum utan möbler där folk kryper omkring på golvet och tuggar fradga. Usch så hemskt att vara så sjuk!
Hur länge sedan var det som skolan var mentalsjukhus, Lotta?

Låter suuuper läskigt buuhuhuhu
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#21: Jag vet. Hemskt. Förr förstod man sig inte riktigt på psykiska sjukdomar utan människorna vart bara klassade som dårar lixom. Hemskt. Dom behandlades som skit.
Jag vet inte hur länge sen det var ett mentalsjukhus, men det måste ha varit ett tag sen. Byggnaden såg rätt gammal ut. Det var väl för 100-200 år sen eller något kan jag tänka mig.. jag gissar bara nu
stackars dom som bott där. =/
Speciellt bilden med stolen var obehaglig tycker jag…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#23: Men hade man verkligen grafittifärg, tennisbollar eller ens rinnande vatten för 200 år sedan? ;)
Skitläskiga bilder iaf..

#26 Håller med!!
#23: Rinnande vatten hade man ju för två hundra år sen. Men kanske inte tennisbollar och graffittifärg.
Var väl kanske inte så länge sen då. 50-100 år sen kanske. Äsch. Jag ska fråga min kompis hur länge sen det var mentalsjukhuset byggdes om.