Prata med uppfödaren, han/hon borde kunna det här ;)

Ja men det är det jag tror jag ar tappat bort telefon nummret

Då får du fråga när du hämtar kaninerna? :)

ja fast det är på en lördag så affärerna kansk inte har öppet
Det är väl bara att köpa saker som bur och sånt innan? :S

Menar du vad dom gillar för mat eller..?
Isåfall är det väl samma som alla andra kaniner, har ingen betydelse vad det är för ras så..
Dom gillar äpple, morötter, banan tex. Men ge alltid bara LITE först, så att dom får vänja sig. Annars är det lätt hänt att dom får diarré.. Fråga uppfödaren vad hon har gett dom för mat. Och oftast får man med lite av det torrfoder som dom är vana vid, så att man kan blanda med det man har hemma, så att det inte blir helt nytt foder direkt!
Fråga på bara, hanna.k!!! ;)

#6 I djuraffären där min kompis köpte hennes kainunge sa att kaninungen bara skulle ha hö, vatten och torrfoder tills den är ett halvår sen kan den börja äta annan mat..om man vill byta, grönskaer/frukt och godis

Men det stämmer inte. Kaninen kan börja äta annat redan när den slutat dia, men i mkt små mängder.

Nä det kan inte stämma! Att ge tex morötter och äpplen är jätteviktigt när dom växer! Så att dom får extra med vitaminer!!!

ok för min kompis ger inte sin kanin någpt grönfoder eftersom det sa dom inte i djuräffaren om inte min kompis var lite döv x) haha!!!

Då får du nog tala om för din kompis att det är okey att ge grönsaker o frukt! Men börja i små mängder!!

okey skall jag göra =D

Morötter är jättebra för växande kaniner!!! ;)

ok :)