Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3592 ggr
paulinadenfiina
0

Utebur säljes!

Fridaaaa
0

Innermåtten på buren vore intressant att veta, så man vet hur stor buren är Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lisiberglund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fint skick, men lite liten… :(

Med all kärlek //Lisi

paulinadenfiina
0

Den är ungefär 107 cm lång, 58 cm bred (har jag för mig) och 85 cm hög från marken. :) Men det kommer ev. någon och tittar på den idag, hoppas hon vill ha den :)

[_annaH]
0

Om den är 85 från marken så är den inte godkänd.

Alvi
0

Måtten enligt grand-prix är 104 x 63 x 92. Antar att höjden på burdelen är runt 40cm. Helt ärligt tror jag inte att det är något problem för en liten kanin, som kan stå på bakbenen i den utan att nudda i taket. Mått hit och dit. Huvudsaken är att kaninen mår bra och att man tar hand om den. :)

Nu menar jag inte att man ska ha kaniner i små burar. Men jag tror nog att en kanin inte skulle ha något emot att ha den där buren som utebur.

/ A

Fridaaaa
0

#5 Lagen säger att en dvärgkanin måste ha en bur som innermåtten är minst 100x50x50…. Visst fattas den 1-5 cm är det inte hela världen men 10 cm är mycket ändå.

[Billkampfisk]
0

det där är en helt vanlig bur så sluta tjafsa om mått och skit..

Bamse 08
0

#7 Det är inte en helt vanlig bur den har inte lagliga mått de reder ut vilket mått och kanske inte det är hela världen om det fatas lite

What doesn't kill you makes you stronger.

[_annaH]
0

#7 det är en bur ja. Men den håller inte måtten. 10cm skillnad är rätt mycket endå. Så säg inte att det är en helt vanlig bur o att vi ska sluta tjaffsa om måtten. Vi skriver ju endå bara sanningen.

Pelzi
0

Ni har reda n tjaffsat om detta en gång och förstört för en annan redan VARFÖR ska ni också förstöra för henne!

Jag slutar här på iFokus.se om detta fortsätter !

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[aammE]
0

#10 Är det att "förstöra" för någon annan att upplysa personen om att buren inte håller minsta lagliga mått? Obestämd

Zvintos
0

Jag tror budskapet om att buren inte har lagliga mått har gått fram och jag tycker vi lämnar detta nu.
Att tänka på är att även en bur som inte håller lagliga mått kan användas på andra sätt, exempelvis genom att ha den i en Hage där kaninen har tillgång till hagen dygnet runt.

[Billkampfisk]
0

sluta och vara så besevisa!!

Bamse 08
0

Snygg bur

What doesn't kill you makes you stronger.

T0vve
0

Snälla sluta tjaffsa om måtten! Beror på ju på vad man ska ha den till och det är köparens ansvar.

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Fridaaaa
0

#13 Det är ingen som är beservisa här.
Bara måna om att förmedla lagliga mått osv

Men nu lämnar vi detta

[canit]
0

#15 så sant, men alla vet inte de lagliga måtten och kan vilseledas, så den som köper bör vet att man inte kan ha den som "bobur" om man inte har en Hage ansluten till:)

Lycka till med att sälja den^^