Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 429 ggr
Lusthan
0

Stor hankanin

Hej (Har skrivit ett inlägg på jättekaninifokus också men aktiviteten är inte riktigt lika hög där som här märker jag så jag gör ett försök här också.)

Jag letar efter en jättekanin av någon sort, gärna med öron som står rakt upp att ha som sällskapskanin. Skulle helst vilja ha en hane och jag vill gärna att det är en unge.

Den får gärna finnas i Örebro eller väldigt nära då jag har svårt att ta mig någonstans för tillfället.

I och med att jag vill ha den som en sällskap så är det för mig inte viktigt att det är en renrasig kanin, att färgen är perfekt eller så. Huvudsaken är att den är frisk och har ett trevligt temperament.

Är det någon som har en unge i närheten så hojta gärna och undrar ni något så fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Loverabbits
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Nu kanske du inte alls är intresserad av just denna sorts kanin men jag skriver endå. ;)

Jag har en helt underbar rexhona kvar till salu som kan hämtas från och med den 5 maj. Hon är sååå social, trevlig, gosig, lätthanterlig, helt enkelt underbar! Jag verkligen älskar henne! Hon har ett så underbart temperament! Hon heter Vässarns Daisy Dieselkanin men kallas för Daisy. :)

Jag kan inte förstå varför ingen vill ha henne? Hon är så enormt söt, social, liten, busig, gosig, pigg, alert, nyfiken, snäll. Hon är helt underbar! Älskar kel och gos och slickas då, speciellt att ligga under hakan tycker hon är extra mysigt. Tycker om att vara ute och skutta i rasthage och så fort man kliver in i hagen kommer hon fram och hoppar upp i knäet och lägger sig tillrätta.

Hon är mycket charmig och vill bara gott. Tror hon kan passa mycket bra till hoppning! Hon är väldigt lättlärd och kan nog med största lätthet lära sig tricks. Kan nog passa mycket bra som första/barnkanin då hon har ett så underbart temperament, är lagom pigg pch gosig! Hade stannat om hon vart prickig! Helt kär i henne. Älskar hennes utseénde, hon är väldigt smäcker. Och så klart hennes förtjusande temperament!

Lätthanterlig, lätt att bära, låta ligga på rygg, gå runt med. Lätt i all hantering!

Om jag ska säga något negativt om henne är det enda att hon så gärna vill pussa matte på hakan samt att hon inte är rädd för djur som är större än henne. Hon går kaxigt fram och hälsar!

För de som inte vet kan jag berätta att rexarna har en speciell päls som känns ungefär som plysch/sammet. Helt underbar är pälsen! Om vi säger så här: En gång rex, alltid rex. Där är en helt underbar ras!

Hör av dig på trotternumber1@hotmail.se eller 0174-132 48 och fråga efter Olivia om du är intresserad. :)

Har flera bilder på lillskruttan jag kan maila! :)

Min hemsida (se bild på henne på till salu): http://vassarnskaniner.weebly.com/

300 kr kostar hon och man får med härstamingsbevis, skötselråd, bilder samt övergångsfoder vid leverans.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Lusthan
0

Du får mer än gärna mejla bilder. Hur stor blir hon ungefär. Jag behöver inte ha en gigantisk kanin bara för att men en ganska stor i och med att vi har katter hemma och jag vill undvika att de ska tycka att hon är mat. Nu har jag haft marsvin samtidigt som katterna och det var aldrig nå problem. De gick tillsammans ibland. Mitt största problem var att katterna ville äta deras hö.. Annars var det inga problem alls.

Kaninen jag kommer ha kommer alltså till viss del vara frigående och annars ha en del i ett rum som jag kommer avgränsa med kompostgaller så att den inte tuggar upp mina kablar till symaskin och dator. Jag kommer inte skaffa bur utan istället låta den gå på låda i sitt ganska stora utrymme. kommer också ha tillgång till en balkong där den kommer få springa lite, i alla fall under sommaren. annars kommer jag koppelträna och ha den ute på gården.

Nu ska min sambo flytta ut i Juli så jag måste fråga om det är okej att kaninen flyttar in tidigare men det är annars inga problem för mig att hämta tidigare. Såg att du bor nära Uppsala. Mina föräldrar bor i Heby så jag kan nog mycket väl tänkas ha vägarna förbi där och hämta upp utan problem.

Maila lite bilder. Nu spelar ju färg ingen roll och så men det är kul att se bild ändå tänker jag. :) fia@lusth.org

Loverabbits
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har skickat bilder på henne nu. :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta