Är hon dräcktig??
Hej!
Jag har en hona som har bott med sin hane från onsdagen den 20/4 till söndagen den 24/4, då jag hämtade hem henne.
Nu några dagar efter så ligger hon mest bara och sover i sin bur vilket hon inte brukar göra hon brukar springa runt i buren och sånt.
Är hon dräcktig eller är de förtidigt att veta?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det säkraste svaret får du om några veckor :)

Det är alldeles för tidigt att veta, det första tecknet är att dom börjar stöka i buren ganska mycket några dagar efter parningen. Såg du att dom parade sig, så brukar det nästan alltid bli ungar.
JO, vi såg att dom parade sig.. har inte tänkt på att titta om hon stökat om i buren men de har hon faktiskt gjort, nästan allt underlag ligger motväggarna :D
Mina honor har aldrig stökat till i buren efteråt.
Att hon ligger och sover gör hon säkert för att hon är trött om hon bott tillsammans med en hane.
Lycka till !
Tack :D

#4 Alltså inte direkt efter parningen, men efter några dar brukar mina börja stöka och ha sig.
okej :)
Det går nästintill aldrig att veta de första två veckorna. Sedan kan man dock se att honan blir tjockare, vilar mer, får större aptit osv :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Sen behöver det inte vara så att honan boar någon dag innan, min förstföderska boade 1-2 timmar innan hon födde. ^^

Mina honor boar oftast med päls strax innan dom föder, har en som har boat nu i natt, men har inte kunnat kolla boet ännu, då hon rusar dit så fort jag kommer i närheten. Den andra honan plockar sig för fullt nu.