Kan inte bli dräktig..?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kaninhona Bella, en renrasig lejonhuvad kanin på strax över 1,5 år, har aldrig visat några tecken på att vara brunstig/skendräktig. Fastän jag har släppt ihop hon & hanen ett antal gånger. Inga lyckade parningar blev det heller vad jag kunde se.
Sist jag släppte ihop dom, vilket var för två veckor sedan. Då attakerade hon hanen, bet honom osv, så jag fick skynda mig att ta bort honom, livrädd var han. Nu är hon väldigt aggresiv mot honom, det går bra att hälsa genom kompostgallret, men om han kommer närmare än så så blir hon aggresiv mot honom.
(Och ja, hon är i bra kondition osv)
Vad kan vara "problemet"?
Vissa honor visar inte tydligt när de är brunstiga. Därför kan det vara svårt att hitta rätt tillfälle. Men jag tror att du får prova dig fram kanske en gång i veckan och se om hon är villig någon av de här gångerna du försöker. Ett tips? är att ha hanen eller honan i ett koppel så att du enkelt kan ta undan den om den är aggresiv som du beskriver.
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se