Foder, hur mycket?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår kväll fick min hona sin första kull med ungar. Hon klarade det galant och inget gick snett. Nu till frågan, jag ger henne i vanliga fall mellan 0,75-0,5 dl varje morgon och kväll. Och nu är det väl så att jag ska öka lite så att hon både kan ge sig själv och ungarna mat? Jag vet att om ca. 2 veckor när ungarna börjar att kravla ur boet och smaka på maten att hon och ungarna ska ha fri tillgång till pellets då, men hur mycket kan jag ge henne nu?
Och sen har hon grävt igen hela öppningen med spån och halm, det måste väl vara en sån sak hon gör för att inte locka till sig rovdjur? Hon borde väl gräva upp när hon ska ge dom mat? Jag vågar inte ta bort spånet och halmen ifall hon tror att ett rovdjur är där? Jag hade tänkt ta och kontroll räkna dom idag, och jag vågar verkligen inte ta med händerna ifall det luktar för mycket människa, så kan jag ta med en handduk och gnugga in med hennes lukt och kanske lite spån och halm?
Många frågor och många svar. Tack på förhand! I övrigt så mår hon och bebisarna bra.

Normalt ger man ju en dvärgvädur ca ½ dl pellets per dag, så ger du mer än dubbelt så kanske du inte behöver öka på nåt mer, sen får hon väl hö och annat också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej, då får hon ungefär lika mycket mat. Självklart har hon fri tillgång till hö som hon äter mycket av (: