Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 1582 ggr
[Momiji]
0

Namnförslag

På tisdag hämtar jag hem min hermelinblandnings-tjej efter att min hermelin/lejondvärgvädurs-hanne opererats. Jag skulle behöva NAMNFÖRSLAG. Hon är blåögd och(mest troligt) 3 färgad(vit brun och orange).

Min hane heter Momiji och sen har jag även 2 dvärghamstersystrar som heter Timjan och Mejram.

Är väldigt musikintesserad och har gått musikestet på gymnasiet så om ni kommer på musiknamn skulle det vara kul(hade en hamster som hette Vivaldi förut) men det är inte nödvändigt Glad

Reckotch@hotmail.com
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad sägs om Enya?  :]

Du kommer nog på något när du ser henne :] Det brukar bli så för mig.

Where there's a will; there's a way.

[Momiji]
0

Det är ju ett fint namn, och hon har ju en så otroligt vacker röst också Glad

Var och hälsade på henne på djuraffären idag och personalen lät mig få öppna hennes bur och mysa med henne. Skillnaden är ett helt universum mellan henne och så som Momiji var i djuraffären. Eftersom personalen där hon är tar och kelar med djuren varje dag så kom hon fram och hälsade på mig direkt och jag fick klappa henne utan att hon protesterade medans Momiji gjorde flertal rymningsförsök och var vild när jag köpte honom(personalen på denna djuraffär hanterade inte sina djur förrutom när dom städade, dom gick i konkurs). Besöket idag hos kaninen på djuraffären resulterade även i en ny guldhamster, Freedom Flört

Några fler förslag

[Airo]
0

Jag kan komma på namn genom att bara sätta ihop bokstäver.

Om du vill ha ett rätt fräckt namn, passar nog bäst på hane, men ändå, så kan du ju ta Manican.

Annars kan jag komma på andra namn som;
Lyra
Musical
Season
Poppins (Mary Poppins) 
Elwira

[Momiji]
0

Tackar :)

Luckyt5
0

Enya är ju jättefint!

/ Tilda

[Momiji]
0

Jo, det är det :)

Reckotch@hotmail.com
0

Gud så härligt att höra att de hanterar djuren i den affären! Det är ju just under den första tiden djuren tar in mest.

Härligt med hamster också, och Freedom var ju sött! :D

Lycka till!

/Mirre

[Momiji]
0

[Becca-]
0

Floya, Emine, Assuie, Winnie, Elduri, Lovi är några. Momiji är ju väldigt ovanligt, så kanske något ovanligt som dessa ovan skulle passa Kyss

T0vve
0

#3 du får gärna "sätta ihop lite bokstäver" till massa fina honkanin namn till mig. Skicka gärna ett pm :3 Jag har jättesvårt att komma på bra namn, och är jättepetig med namn. Inte bra kombination ;) Så snälla om du kommer på massa bra maila ;D

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

[Momiji]
0

Assuie hade ju en väldigt fin klang Glad

[Becca-]
0

Älskar Assuie!
Funderade mycket på det när jag skulle döpa min lilla flicka.

[Momiji]
0

Jo, får se vad som händer imorron. Har fortfarande inte hunnit bestämma mig. Hämtar hem hon 16.15 Glad

Det kommer upp bild på henne och hennes namn när hon har kommit hem

[Momiji]
0

Är nere på 2 namn nu(genom ett avancerat lottningssystem):

Assuie
Éire "Erin"

Vad tycker ni?

[Becca-]
0

Assuie

Reckotch@hotmail.com
0

eire

[Momiji]
0

Har 2 på varje nu… kan verkligen inte bestämma mig

Reckotch@hotmail.com
0

Smaka på namnen när du har kaninen och känn efter vilket du tycker tilltalar mest, vilket som 'känns' som kaninen. Det fixar du, berätta senare när du har kaninen så vi får veta vad det blir, kanske inte alls känns som en Éire eller Assuie? :]
Lycka till, hoppas att det går bra!

[Momiji]
0

ja… lär väl upptäcka vad som händer. Bild och namn kommer nån gång efter 4

[Momiji]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer hon(hon fick välja namn själv, sa alla namnen och såg vilket hon reagerade på):

Éire - Erin som smeknamn(hon tyckte bäst om det)

Reckotch@hotmail.com
0

Åh vad söt!
Så roligt!  Lycka till! :D

[Momiji]
0

T0vve
0

Jättefin! :)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

[Momiji]
0

Ja, en riktig liten sötnos :)

Dom som jobbar på djuraffären var väldigt fästa vid hon. Hon charmar visst alla Skrattande