Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1576 ggr
[Airo]
0

Pälsa?

Min lilla lejonhuvade kaninhona Trollet är planerat att få ungar idag eller imorgon. När jag gick ut imorse för att ge dom mat och vatten så hade hon boat med päls osv. Men inga ungar.

Hon är fortfarande tjock, tror ni att hon får under dagen, ikväll eller imorgon bitti eller något?

Fridaaaa
0

Ja det är inte omöjligt, antagligen i natt, då det är vanligaste tiden dem föder:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Airo]
0

#1 ja, eller på morgonen :)

dock vet jag ju inte när Cookie födde sina då jag upptäckte dom när jag kom hem från skolan. Ska gå ut och kika till kl 4 igen.

T0vve
0

Jag tror hon får ungarna den följande natten/morgonen :) Grattis!

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Fridaaaa
0

#2 Precis:D Har faktiskt haft 1 hona som födde på dagen, men det är ovanligt :)
Ja får du göra:D

[Airo]
0

#4 jo jag vet att det är ovanligt, det är därför jag undrade, haha.

ska fota dom och kolla hur många det är också om det kommit något! så lägger jag ut bilden här! :)

T0vve
0

Jag är avundsjuk på dig! Jag måste vänta ungefär 28 dagar till ;)

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

[Airo]
0

Haha, aw. x)

jag har 1 kull redan nu :P dom är 3 veckor och 2 dagar idag <: gud vad tiden går fort!

Fridaaaa
0

#5 Ja gör gärna det ;)

[Airo]
0

Tror det är på gång nu, men jag är inte riktigt säker..

hon är inne i boet nu och har varit i några minuter, minst 5-10 tror jag..
plus att hon inte kommer ut när jag går ut på baksidan (hon brukar komma ut där hon äter osv annars).. ska gå ut och se om hon är utanför boet när vi ätit. Glad

Julia-H
0

Spännande :D

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

rabzzit
0

Naw Bebbs <3

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

[Airo]
0

Det har fortfarande inte blivit något, tyvärr. Hoppas på det bästa ikväll, eller imorgon bitti..

Julia-H
0

När min kanin fick sin första kull boade hon 2 dagar innan om jag inte minns helt fel :)

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Airo]
0

#13 okej, men det är beräknat idag eller imorgon, så vi får väl se :)

Julia-H
0

#14 Om det kommer ungar så får du skriva det direkt om jag e inne på msn ;D!

[Airo]
0

#15 haha, jodå!

skriver här med. :)

men vågar man gå ut och kolla sen ikväll igen vid typ 9 tiden? eller ska man vänta till imorgon bitti vid 06.40? (ger dom mat o vatten då innan jag går till bussen) Obestämd

lomsen
0

Det är klart du vågar, min hona ska också föda nu, hon boar för fullt, dag 31 idag! Så får vi se vem som blir först hihiFlört

[Airo]
0

#17 haha, jadu!

min har redan boat för fullt, fint bo, mycket päls, men inga bebbar. När ska du gå ut och titta till? gör samma tid som du, hihi Flört

rabzzit
0

Lägg upp bild på bebbsen när dom kommer ! <3

Elin.

[Airo]
0

#19 ska försöka! Flört

rabzzit
0

Bra <3

Elin.

[Airo]
0

Var nyss ute, fortfarande inget. Men tog ut henne i famnen en kort stund och kände på magen. Det bara bubblar i magen på'na!

är det på gång tro? ;)

T0vve
0

Kommit några nu? ;)

www.Zoorinas.webb.se

lomsen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

GladJag hittade minst 7, förmodligen fler i boet i morse, alla levde och sprattlade, små fina "korvar"Glad

[Airo]
0

#24 så trevligt, här finns det inga alls..

börjar bli lite orolig då jag kände att det bubblade i magen på henne igår… hon har inte ens gjort ett nytt bo eller lagt dit ny päls när jag varit där och rotat precis under exakt allt.. inget..

[Sicali83]
0

#25# Bara en spontan tanke från en totalt okunnig, kanske ska man inte vara och rota i hennes bo när det är så nära? Utan mer låta henne boa ifred och ha det som hon vill ha det?

[Airo]
0

#26 jo, men det är ju så att jag är osäker på om hon har fött eller inte, och vissa honor brukar oftast "gräva" ner ungarna i sågspån osv.

[Sicali83]
0

#27# Men man kanske kan ge det lite tid, och inte vara där och gräva hela tiden?

Bamse 08
0

#28 men hon kanske inte har varit där och grävt bara 1 gång för att se

What doesn't kill you makes you stronger.

[Airo]
0

#28 jag är inte där och gräver hela tiden? det har jag aldrig sagt. Men jag vill vara på säkra sidan ifall det ens har kommit något så man inte väntar i mer än 35 dagar och så ligger inget i boet, men så ligger det ev. under allt i stället?

lomsen
0

de kommer jag lovar, men när de ligger längre ner  magen känns ej sparkarna lika mycket, hon får senast i natt tror jag…

Det var 8 hos mig visade det sig när jag kollat noga!

[Airo]
0

#31 jo, får väl hoppas. Ja, sparkarna var väldigt otydliga och lösa, och dom var väldigt nära könet på henne, så vi får väl se..

Lycka till med dom små!

i kullen jag har nu på 3 veckor och 3 dagar är snart alla tingade, bara två japantecknade hanar kvar :)

lomsen
0

Jag har oxo en kull på 3 v imorrn hihi…vilka likisar vi är!

[Airo]
0

#33 haha, jadu!

vågar man gå ut och titta till kl 22.00 ikväll eller ska man vänta till imorgon bitti, 06.40? :)

rabzzit
0

#34 Du kan juh gå ut och kolla 22, men kaniner brukar föda vid 5.

Elin.

[Airo]
0

#35 dom brukar oftast föda på kvällen/natten eller morgonen över huvudtaget.. aldrig under dagen..

rabzzit
0

#36 Jaa.. Men har läst ngn stans att 5 var vanligt eller ngt sådant. ;)

Elin.

[Airo]
0

#37 okaj ;P

pigelina
0

Kaniner föder på den tidpungt som dom känner sig säkra på tror jag, har alltid fått mina kullar under dagen.

Ungarna kommer nog snart ska du se om du känner att hon har några i magen:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Airo]
0

#39 okaj.

jag tycker ju själv att jag känner en del lösa sparkar i magen… men vi får väl se.

[Airo]
0

Ville bara säga att jag gick ut för att ge kaninerna nytt vatten innan jag ska sova snart. Kollade till hos Trollet snabbt i ca 1 minut, ingenting..

får väl hoppas att det ligger något där imorgon bitti kl 06.40 när jag går ut o ger dom mat och vatten innan skolan, då det är dag 32 imorrn..

annars får vi väl hoppas att dom ligger där när jag kommer hem..

Denna kommentar har tagits bort.
Eriikaa
0

Hoppas att dem kommer snart! :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[Airo]
0

#43 ja vi får väl hoppas..

T0vve
0

Vilken dag är hon på nu? :o

www.Zoorinas.webb.se

[Djurlinnea]
0

Hoppas det blir några! :)

[Airo]
0

#45 han är på dag 32 idag.. ingenting, men hon har börjat stöka runt i buren som hon gjorde innan det var dags, så vi får väl se.. hon förbereder väl ett nytt bo.. eller något.. lyfte upp henne så min mamma fick känna på magen, hon kände ungar.. men inget i buren.. så vi får väl se.

Bamse 08
0

Hoppas det blir snart

T0vve
0

Imorgon tror jag nog att ungarna kommer! :)

www.Zoorinas.webb.se

[Airo]
0

#48 jao.. vi får väl se..

#49 ja, hoppas det.. :/

T0vve
0

Kommit nu då? :D

www.Zoorinas.webb.se

Linnet
0

Min ena hona fick ungar i går, började boa med päls i kisslådan och bara nån haltimme efteråt så låg där fyra ungar. Inte riktigt rätt ställe att föda på, men det är ju inget att göra åt, dom får ju ligga kvar där.

[Airo]
0

#51 nej..

#52 okaj

Bamse 08
0

Vilken dag är hon på?

[Airo]
0

33 om man räknar med när hon parades. var ute o gav dom nytt vatten runt 18.40, ska inte gå ut till dom mer, så ska se om det kan bli något inatt… annars vet jag inte.. för hon är pigg för övrigt.

provade att sätta in henne hos hanen för att se om hon var villig eller inte, då hennes uppfödare sa att jag skulle testa, var hon inte villig och blev aggressiv, eller ja.. så var hon med ungar, tydligen…. och hon blev så, hon vägrade.. så vi får väl se,,

T0vve
0

Idag måste hon väl få? 35;3 dagen ju :(

www.Zoorinas.webb.se

Linnet
0

Är du säker på att hon är dräktig då, ungar som föds så sent som 35:e dagen brukar oftast vara döda.

T0vve
0

Nej men så behöver det säkert inte vara :(

www.Zoorinas.webb.se

Hagalundskaniner
0

Hon fick fyra st levande ungar för er som missat Flört
Står dock inte i denna tråden.

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

[Airo]
0

Som Linnea har skrivit så har det kommit 4 ungar, den 13, på natten. Glömde att uppdatera bara. :)

två blå och två egern!

T0vve
0

GRATTIS! :D

www.Zoorinas.webb.se

[Djurlinnea]
0

Grattis! :D

[Airo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack :)

bild på dom igår,,

[Djurlinnea]
0

#65 Så söta! :D

lomsen
0

GRATTIS från oss i Jämtland också, tur att de äntligen kom!Glad

[Airo]
0

#66 & 67 tack! :) jag är jätte glad att dom kom!

nu undrar jag bara vilka färger dom är.. dom mörka är väl tydligt blåa? men dom ljusa… har ingen aning! dom ser ljusblåa ut, men skiftar jäkligt mycket i silver..

T0vve
0

Grattis du har fått silverkaniner! :D Coolt! Nej men, kanske är de viltblå?

www.Zoorinas.webb.se

[Airo]
0

#69 tack :)

jag vet inte :O ska bli spännande att se..

[Airo]
0

Ungarna kan ev. inte vara silver blå då?… vet ju dock inte hur den färgen kommer fram men..

Julia-H
0

Hur ser ungarnas stam ut :)?

Zvintos
0

#71: Silver är de inte, för det silvriga syns inte när de är små alls utan kommer när de blir äldre.

[Airo]
0

#73 okej.. Vilken färg? kan det vara då?

isabella eller egern?

rabzzit
0

SÖTNOSAR DU FÅTT!!!!!!!!!!! * kär *

Elin.

[Airo]
0

#75 hihi, jadu! :3 intresserad av en liten plutt kanske? Flört

rabzzit
0

#76 Ja jätte men tyvärr har jag redan problem att bli av med mina pluttar ^^ <3

Elin.

[Airo]
0

#77 aww, skulle ju kunna ha kvar en annars om det skulle vara så, tills du kan hämta plutten :'> inget stort problem med hona isf :3 hane kan jag ge en egen bur då vi ska bygga en till 3 facks bur :3

rabzzit
0

#78 Låter bra men tyvärr får jag inte ha fler kaniiner för mina taskiga föräldrar.

Elin.

[Airo]
0

#79 aha.. synd :/

Plopp4
0

Grattis! :>

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

rabzzit
0

#80 Ja, men hoppas att dom får bra hem <3

Elin.

Julia-H
0

Tror du att de här ungarna blir duktiga på att hoppa^^?

[Airo]
0

#83 det skulle jag nog faktiskt tro, då  båda föräldrarna är väldigt vilda när dom är ute, och älskar att skutta! :)

riktiga pussgrisar är dom redan nu också!

3 hanar och 1 hona, vad vi ser just nu :) har vi kollat rätt stannar honan hos mig!

rabzzit
0

#84 Nemen gud!!!!! Älskar den mörka med en rosa " prick " på nosen <3

Elin.

Plopp4
0

#84 Så söta dom är! :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Bamse 08
0

Är de gråa Isabella

[Airo]
0

#87 nej, de är egern eller zobel egern.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.