Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 945 ggr
Fridaaaa
0

Tufsan & Flizan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland går det ju att släppa ihop 2 vuxna honor ihop, ibland inte (oftast inte), men jag testade igår att släppa ihop Flizan (1 år gammal) och Tufsan (5 år gammal) i en Hage, hade handduk och tröja i beredskap ifall ifall något skulle hända. Tufsan satte igång att försöka para Flizan, vissa att hon bestämde, sedan försökte Flizan para Tufsan. Sedan efter att dem hade sprungit runt runt i en cirkel och försökt para varandra så började Tufsan slicka Flizan i pannan :) Dem fick vara ihop en stund undan ständig uppsikt.

Sedan idag släppte jag ihop dem igen, gick kanon! Dock vågar jag inte låta dem bo ihop, men kommer låta dem träffas i Hage varje dag nu :)

Här kommer bilder! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Bild 2 - Kommentera inte förrän jag säger till Skrattande

Fridaaaa
0

Bild 3

[Airo]
0

Gud så charmig Flizan är med öronen x)

kul att det gick bra :) min lilla Våfflan är så snäll också, hon kan man ha ihop med andra honor med :)

Fridaaaa
0

Bild 4

Fridaaaa
0

Bild 5, sista bilden :)

Fridaaaa
0

#3 Hihi tack, ja hon har flaxöron hihi, håriga såna med ;) haha
Ja jag trodde inte det skulle gå då Flizan kan vara "vaktig" i buren men det gick superbra! :D

T0vve
0

Vad roligt att det fungerar! :D Jag har två honor ihop fast det är mamma och dotter :)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Fridaaaa
0

#7 Ja det är roligt :) Så nu får dem träffas på dagarna :)