Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 270 ggr
Noa-Nisse
0

varför är det såhär ?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag har läst i många trådar att när kaninen kommer i tonnåren så förändras de helt och blir som en helt ny individ. De gör tvärtemot vad de har gjort innan. Och det stämmer in på skalman att han är helt annorlunda, men, det är så att han är keligare nu än han någonsin har varit! när man har honom inne så springer han efter en bara för att få vara med. Han går och åmar sig mot ens ben precis som om han markerar sitt revir på mig och det skriker om honom "ta upp mig och håll om mig" Och han blir så glad när man kommer och tar upp honom ur buren, för då vet han att han ska få bli buren. Han kryper liksom så nära ansiktet som det bara går och slickar på händer och i ansiktet. om man tar ner honom på golvet så blir han så salig! Han vill upp igen och han vill vigga i famnen och han försöker som bara den!

så, är detta verkligen tonnåren. eller har han inte kommit i dom än? han ska fylla ett år den 17 juni.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Frida-L
0

Oj, jag vet inte varför han gör så..men det låter supermysigt :D

myriis
0

Antinge är han riktigt "kär" i dig, men en del kaniner blir omvända i tonårsperioden, dvs. snällare.

Noa-Nisse
0

#2. jasså för jag har nämligen aldrig hört talas om det! men det är ju verkligen sött. men det kan faktiskt bli lite jobbigt när man har honom ute i trädgåren för att han ska skutta. men då sitter/ligger han bara brevid mig!? :S hahahha.

myriis
0

#3: Jo, min Candy var i en sån :P Då skulle hon gosa jättemkt. Dock hade hon gått igenom en "dålig" tonårsperiod först :P Man vet inte om man ska skratta eller gråta när dem sen blir lika jobbiga som dem tidigare varit x)

KajsaM
0

Åh vad mysigt :) Ja, han kanske vill bli extra ompysslad under tonåren ;)

Noa-Nisse
0

hahah jaa Kajsa det verkar som det =) hihih

KajsaM
0

Hehe ;)

Matilda_91
0

Precis sådär är Gimzan nu. Eller inte riktigt så kelig, men hon springer runt mina ben jättefort när jag kommer och ska vara överallt där jag är. Om man klappar henne så lägger hon sig ner direkt och njuter. Om man sätter sig ner hoppar hon upp i mitt knä och pussas och nosar i ansiktet på mig. Sött!

allobosia
0

min förra kanin stampe var sådär! från tonåren tills han dog 8 år gammal :P