Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 597 ggr
Workingdog
0

Kall Asfallt i buren

Ska bygga en bur i helgen och har tänkt måla med kall asfallt i botten av buren. Men pratade med en kompis som också hade tänkt göra det. Men hennes föräldrar var inne i en byggaffär och där sa dom att man absolut inte ska måla med det då det är väldigt skadligt för kaninerna att andas in.

Och är lite osäker nu, vet ju några som har målat med det. är det farligt? för kaninerna? Jag kommer ju självklart inte sätta in kaninerna förens ca en vecka efter och sådär men..

Tacksam för svar :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

gaabriellaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ju det i Pingus bur och han har inte dött haha, det borde inte vara skadligt bara man låter det torka ordentligt Glad dock får man vara beredd på att det kan ta låång tid för det att torka, målade dock min bur på vintern men jag kunde inte sätta in honom innan, ja, kanske någon månad eller lite mer.

Workingdog
0

#1 jo jag kom ju och tänka på det sen, att det tog så himla lång tid för dig.. Men det blir inte kall asfallt nu, då vi inte vill att det ska ta såå lång tid att torka och ja ;)

Det blir Primer F eller ngt sådant heter det. Man använder det när man bygger badrum så att det håller borta fukt. Och det är tydligen inte giftigt så :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har det i mina utomhusburar, har inte hört något dåligt om det.. tog bara ett dygn att få det o torka.