Gallerbitare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Nu, innan jag börjar vill jag bara att ni ska veta att det handlar om en lejonhuvad hane som är åtta månader som bor i mitt rum. Där bor även en lejonhuvad hona som blir 4 snart, och hon är kastrerad sen länge.
Nu är det så att min hane biter på gallret, jag har provat med toarullar, pinnar och andra roliga skaker, jag har öppnat buren och låtit honom springa men så fort han kommer in igen (han hoppar in frivilligt) börjar han bita på gallret igen :(
Det skulle vara svårt att låta honom vara ute hela tiden då vi har andra djur och dessutom bajsar han hela tiden.
Han har ju kommit upp i tonåren och börjat få upp intresse för honan. De har levt tillsammans sen han var två månader så man tycker väl att han borde vara van vid hennes lukt och borde kankse förstå att hon inte är någon "riktig" hona?!
Min fråga är helt enkelt vad jag ska göra för att han inte ska bita på gallret. Dessutom gräver han och biter i handduken jag har över buren.
Så vad ska jag göra?
Hur mycket Motion får dom?
Har samma problem med min honkanin, hon springer löst 4-5 timmar, släpper ut henne så fort ja kommer hem från skolan.. Men hoon biter endå :/ Har många aktiviter i buren oxå, men verkar som att hon bara vill ha lite uppmärksamhet ;)..
Men nu lägger vi en plåtbit där hon biter mest o då ignorerar hon det =D så det funkar ju=)
HAHA! Lite OT här men jag bara; Vilken cool person trådstartaren (PGA; namnet) verkar vara och sen bara; MEEEH! xD Thia dåe <3 
Make pasta, not war.
Först och främst måste du se till att han inte biter på gallret, gallerbitandet kan ge ett väldigt svårt bettfel, som oftast inte går att fixa och kaninen blir tvungen att avlivas.
Så först måste du hitta en lösning för att få honom att sluta. Alternativet kan ju vara att du sätter upp en plastremsa runt om hela buren på gallret. Eller hänger fast en handduk.
Hur mycket mental aktivering får han? Och hur mycket får han vara ute ur sin bur?
#2 Det där kanske var lite onödigt? Jag tror inte att TS söker efter sådana där svar, du kanske kan komma med lite tips? istället..
#3 Jag vet att det kan ge tandfel och därför försöker jag ju få honom att sluta såklart. Det där med att han gräver och håller på med handduken är liksom bara något jag nämde ;)
Han brukar för det mesta vara ute en stund varje dag och det känns inte som om det är där själva problemet ligger. jag har provat att klistra för massa saker men han biter bara på dem istället och om man hämnger över mer filtar drar han bara in dem i buren.
Så jaa… jag får söka vidare lite :)
Och förreseten får #2 svara med vilka onödiga kommentarer som helst 
Men vad får han för mental utmaning? Hur länge är "en stund"?
Det kan ju faktiskt vara det mentala, har hört att vissa gömmer kaningodis(morotsbitar osv..) i halmen, spånet på olika ställen för att kaninen ska få lite hjärngympa^^
Testa att sticka in hö i springorna i gallret där kaninen gnager, förhoppningsvis äter kaninen hellre hö:et än tugga på gallret 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Jaaa, kan ju alltid låta han få lite gömt godis :D