Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 497 ggr
LoveYourRabbit
0

Aktiverings tips

Behöver lite hjälp med enkla saker som man kan använda till aktivering, man ska kunna lägga i någon grönsak eller ännu hellre att man ger pelletsen i aktiveringsaken. Man ska även kunna göra det hemma, har hört att man kan använda toarullar (där allt papper är borta) men vet inte redigt hur man ska använda det ^^ Kom jätte gärna med förslag och bilder!

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Emma-J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan ta en toarulle och vika in kanterna med lite pellets eller nåt inuti ;)

[ninnakm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man kan även skära av toppen på en tennisboll. Man får ta av en ganska stor bit då, för dem brukar vara tjockare än man tror. Det blir som en aktiveringsboll man kan köpa, fast billigare och minst lika bra. Ett annat tips?, som mina kaniner älskar, är att ta någon, frukt/grönsaksbit och linda in den i ett tjockt lager hö. Kaninen känner ju doften utav vad "höbollen" innehåller och det blir en rolig aktivering, där kaninen får kämpa för att få i sig det goda.

Sen kan man ju även gömma kaninens grönsaker till middagen (vet inte vad dina kaniner får, eller när dem får det, men det här är utifrån vad/när mina får) så får dem använda sina sinnen som dem måste använda ute i naturen. Mycket uppskattat av mina kaniner och alla grönsaker är borta när jag kommer på morgonen!

Hoppas du fick någon ideé av dem här tipsen, Lycka till!:)