Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 692 ggr
T0vve
0

Färgbestämmning..

Om man har en uppfödning, måste man själv då kontrollera att färgen/teckningen ¨på kaninen stämmer innan man skriver ut stamtavla? 

Om jag t ex får en ryss och den av någon anledning inte är godkänd så måste alltså jag se det och i så fall inte skriva stamtavla?

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Zvintos
0

Det är främst upp till uppfödaren att se till att rätt färg skrivs på stamtavla (eller härstamningsbevis).
Men har man svårt att se färger ibland, särskilt i början, kan man ta hjälp utav någon mer kunnig.
Det är alltså ingen som kommer och direkt kontrollerar om kaninerna man skriver stamtavla på har korrekt färg.

T0vve
0

#1 okej, för det kan vara svårt att veta på t ex en rysstecknad, men man lär sig med tiden. Till en början kan jag säkert få hjälp från alla här ;)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se