Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2641 ggr
[Wera]
0

Tips - Lämplig inomhusbur.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni vet hur det kan vara svårt att hitta inomhusburar med lämpliga och godkända mått? Obestämd
Hundburar/transporter för hund är jätte smarta som kaninburar tycker jag. Flört Ex den HÄR för 700kr, med godkända mått (100x60x66cm) och som dessutom har plastväggar, så om kaninen skvätter får man det inte på tapeten! (vilket jag kan drabbas av, så jag får lov att tvätta väggen lite då och då).
Nu är den här begagnad men fortfarande fräsch, nya kostar ju förstås betydligt mer.

Själv är jag sugen på en sån här bur men har redan gott om burar så behövs inte fler här hos mig Glad

lomsen
0

Fiffigt!

westblom
0

Hej!jag har satt plexiglas runt buren så att inte de kommer kiss på tapeten,då är det bara att ta av över delen och skölja av när det behövs,funkar hur bra som hellst,det är bara att skära till och stta fast med stripes,

[sstorm]
0

Gnagarboden har satt ihop fiffiga burpaket med, alla inomhus burar är i godkända mått :)

[Wera]
0

#3 ja teddytassens kaninuppfödning har väl också flera stora burar för hyfsade priser :)

lukasfelix
0

Den buren var ju pytteliten även om måtten är godkända. Köper hellre en större bur för lite mer isåfall

[sstorm]
0

#4 jo fast där får du kolla måtten själv, gnagarboden säljer bara lagliga buar :)

[Wera]
0

#5 Tycker inte den är pytteliten om kaninen är dvärgkanin, så länge kaninen får komma ut dagligen, vilket jag ser som en viktig prio.

lukasfelix
0

# Skulle aldrig sätta ens den allra minsta kanin i en sån liten bur och begränsa dess rörelseområde till en pytteliten yta, som den bara kan lämna de tillfällen den blir utsläppt

[Wera]
0

#8 Hepp :)

[Becca-]
0

#8 Tycker det är grymt att sätta in en kanin i en sådan bur och inte släppa ut den över huvudtaget. Vissa kaniner har dubbelt så liten bur, och får aldrig känna hur det är att springa fritt. Tänk på vad du skriver, våra kaniner har det så mycket bättre än många andra kaniner.

Detta var antagligen bara en god tanke av Wera att tipsa om en bra inomhus bur som inte kostade hela månadslönen. Jag tycker det är helt okej med en sådan liten bur, om man inte har råd med annat. Huvudsaken är ju att kaninen får dem Motion den behöver.

lukasfelix
0

Vadå tänk på vad jag skriver? Klart det finns dom som har det sämre. Men det innebär ju inte att det där är bra. För att kaninen ska få det den behvöver så behöver den vara utanför under stora delar av dygnet eftersom den inte kan röra sig alls i en sån där bur, då kan man ju lika gärna ha den frigående. 1 timme utanför en sån bur räcker absolut inte, eller 2, eller 3, eller 4. Mina kaniner som är dvärgkaniner är i rörelse kanske 15 timmar om dygnet och vilar däremellan, känns meningslöst att ha dom i bur då eftersom de ändå måste komma ut så stor del av dygnet. När de vilar vill de inte ens ligga på samma fläck heller utan förflyttar sig flera meter till andra platser

[Wera]
0

#11 Anledningen till vrf en sådan bur räcker för mig är för att mina kaniner är frigående, men jag vill ju fortfarande ha en bur åt dom där de kan känna sig mer trygga/äta/göra sina behov i och mysa ner sig i halm. Om kaninen inte är frigåenede hos mig kommer den ut 6-8 timmar per dygn, ibland mer.

kaninjosse
0

Finns ju burar som är 120 och 150 på längden i många djuraffärer :)

[Wera]
0

#13 Men väldigt dyra tycker jag. Då bygger jag hellre en egen bur :) elr köper begagnat. :)