smutsig kanin?
jag har en kanin hane som är brun och metsadels vit. han är helt gul på vissa ställen på det vita gör rent ofta i buren så kan inte vara det, och har försökt att bada han med milt hund schampo men det gula vägrar släppa! vad tycker ni jag ska göra?tips?
Tacksam för svar :D
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Någon bild?
What doesn't kill you makes you stronger.
kan fixa till i morgon ^^
Mvh Järnskogens kaniner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är han skitig då? Eller är det kanske bara färgen? Våran hund (okej inte samma sak som kanin men) var vit, efter ett år började hon bli ljusbrun/gulaktig lite här och var. Trodde först att det var skit men det är det inte :)
Annars kan galltvål funka, potatismjöl eller ryktsten till häst.
det är smuts ser verkligen ut som det. tvättade han men bara lite försvann.
Mvh Järnskogens kaniner
Tvätta honom inte med schampo, förstör pälsens kvalitè. Låt det vara, han bryr sig inte, och om han skulle göra det så tvättar han sig.
men ser ju inget vidare ut…
Mvh Järnskogens kaniner
Vissa kaniner spelar det ingen roll hur mycket man håller rent eller försöker tvätta, för de är riktiga lortgrisar.
Av det jag märkt så har faktiskt torvströ funkat bäst på mina lortgrisar (vita blåögda) jag haft.
Ena hanen var inte helt kritvit i vilket fall, men det var ljusår bättre mot när han hade spån i buren, och då gjorde jag rent precis lika ofta med båda.
#6 Vad prioriterar du? Att kaninen ska må bra, eller se ut som en "perfekt kanin"? Kaniner är djur, dem är lortiga. Står man inte ut med smuts ska man inte ha kaniner, eller djur över huvudtaget nästan.
jag menade inte så tänkte,klart att kaninen går först.
men tänkte bara om ni hade nåt knep att hålla han ren
Mvh Järnskogens kaniner
Jo, självklart. Men som Ninni säger så är vissa kaniner lortgrisar, och kommer alltid vara. Kanske är din buse en sådan :)
jo verkar så haha
Mvh Järnskogens kaniner
aktiv tråd roligt
What doesn't kill you makes you stronger.
någon som vet nåt om:
snow white paste och pet coat stain remover
båda finns på gnagarboden.se
någon som har provat?
om inte vad tror ni?
Mvh Järnskogens kaniner