ögonproblem??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kanins ena öga värkar det rinna ur då det ofta är lite kladigt och (som idag) hade kladet stelnat. Jag undrar vad det är för fel?? Vi har varit hos en veterinär men dom sade att det inte var någon fara. Men jag tycker det ser så konstigt ut? Och brukar det inte rinna ur kaninens öga när den har ögoninflamation? eller?
Något som är duktig som kan hjälpa?
(p.s han äter och värkar frisk. men det är just att det rinner som oroar mg. Vill kunna hjälpa honom om det går innan det blir värre)
någon som vet?? :)
Jag kommer inte redigt ihåg vad det heter, har fått hjärnsläpp ^^ Men min ena hane har också så, och då tar jag och gör egen koksaltlösning. Jag tar ca ½ dl med kallt vatten, och sätter det på spisen. Det tar bara någon minut tills vattnet börjar att bubbla, och då häller du i några saltkorn, sen låter du det stå i någon minut till. Sen häller du över det i t.ex ett glas, och låter det stå och svalna. Sen tar du lite bommull och baddar försiktigt med det på kaninens ögon. Jag gör det ca. 2-3 gånger per dag!
tack jätte mycket <3
Ja, jag ska nog göra det nu för jag är hemma idag från skolan så kan pröva nu! Men kan man ta vilket salt som helst??
På rinnande ögon har jag använt kamomillte (ljummet) och baddat med.
Kamomill har en lugnande effekt på bland annat irriterade ögon.
Att ögonen rinner behöver inte vara ögoninflammation.
Vissa har helt enkelt lite för trånga tårkanaler, vilket gör att ögonen rinner lite.
På en del kan de vara så trånga att man kan få åka regelbundet och skölja ur.
#6 Linda in kaninen i en handduk så går det oftast lättare :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.