Kanin på balkong???
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en innekanin som bor i en Hage i vardagsrummet just nu för hon tyckte inte om buren, hon hade bur+hage förut men hon vägra vara i buren så nu har hon bara fått en lite större Hage att vara i..
Men nu till sommaren när de börjar bli varmt ute så brukar hon få vara med ute på balkongen.
Men nu fundera jag på om man kan sätta upp sådant där kattnät på balkongen å så hon får flytta ut på heltid där i sommar, så hon även kan vara där fastän jag inte är hemma, har så fort jag ska iväg någonstans nu har hon fått lov å gå in..
Tänkte bygga en bolåda till henne som även är som en bänk som man kan sitta på när man är där ute.? Ska den vara isolerad då å även om de bara är sommarboende? lr om man skulle isolera den skulle hon även kunna bo i den på vintern då fasten den står på trägolvet på balkongen? Hade tänkt mig med golv, väggar och ett lock som man kan öppna så man kan göra rent å så en liten ingång efter ena sidan
Har ju plåt runt balkongen längst ner så tänkte sätta kattnät högst upp så inte fåglar kommer in..
Tycker de låter som en bra ide!. sommar burar behöver inte vara isolerade, bara åretrunt burar. Så ska de vara året om burar behöver huset ha ben för å komma upp.
Hur är balkong golvet?? du kanske kan ha nån balkong matta å de så de inte är för hårt för kaninen.
att sätta katt nät är bra! så kommer inga andra djur in.
ha lite gömnställen med, å nån häna för hö korg å vatten å kisslåda.
De är betonggolv underst men med träggolv ovanpå..
hö korg och kisslåda har hon redan ska bara försöka fixa ett bra ställe å sätta upp vatten flaskan på…
Men har ju lite tid på mig eftersom hon inte ska flytta ut än på ett tag..
Mattor äter hon upp som godis typ =S Har försökt ha de förut men går bara några dagar sen är de bara småslamsor kvar av de.. Vilket jag tycker är lite konstigt när hon har ett mjuskisdjur som leksak och den är hon så försiktig med så den har inte ens ett pytte litet hål i sig fasten hon bär och kastar runt på den mest hela tiden…
2 fniss, låter som finns förra dam, käka upp alla mattor. men trä golv är bättre bara de inte är för stort mellan rum så hon fasnar med tassarne emellan sprngorna eller så.
Testa vatten skål då?? finns ju bra vatten skolar som man använder, ja har vanliga skolar som är tills oss människor som funkar super.
annars kan du ju ta kompostgallen på en av kortsidorna å hänga vatten plaskan i.
nedå de är bara några få millimeter så de är ingen fara..
Vattenskål går inte ha hon slänger runt på allt som en tok..
så får nog fixa nått med kompostgallret få se… :)
hehe okey!, glöm inte bort skugga med, om du inte har en sån bra balkong som de alltid finns skugga. =)