7 ungar - alla hanar. :(
Vad är oddsen, 7 ungar och så är alla hanar. Och jag som hade två honor tingade. :( Jaja, de får väl hålla sig ett år. :)
Ja oddsen är inte så stora direkt! Hoppas du får alla sålda:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack. Det går nog bra, har även två hanar tingade och en som ev vill ha en och inte bryr sig om kön. Men synd på de som så gärna ville ha två honor, deras kanin hade dött och barnen kommer nog bli jätteledsna. :( De har varit här och tittat på ungarna och klappat dem, och så blir det inget…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker det är dumt gjort av dig att låta dem tinga en hona när du inte vet könen på kaninen.
Tycker även de är lite dåligt att du klagar över att de bara är hanar. För de första lär du ju vara glad över som ens fått kaninungar, och att de är välskapta och mår bra. Och för de andra så antar jag att du avlar med ett syfte. Eller var syftet att bara få honer?
Jag har aldrig lovat dem att få honor, de själva bad att få köpa två OM det fanns två honor. Det är klart de kommer att bli besvikna ändå, trots att de aldrig kunde vara säkra på att få det… men som sagt, oddsen för att det ska finnas 2 honor i en kull på 7 är ju ganska stora.
Givetvis är jag glad över att det blev ungar öht, och att de är friska. Men samtidigt är det väl klart man kan bli besviken å sin väns vägnar, som precis mist sin kanin och nu inte kunde få en ny…
#4 har själv fått 7 ungar en gång, bara en hona i kullen ^^ dock fick jag ju sålt alla.. haha x)
lycka till :)
#Ja, man tänker ju att det ska vara ungefär 50/50. Men den honan får ofta mycket hanar av nån anledning, hennes förra kull var 4 hanar…
#3 - Hade du velat sitta där med 7 hanar som du inte får sålt och de helt plötsligt börjar slåss när de blir könsmogna?
Lättare att få sålt honor till kel då barnfamiljer ofta vill ha två honor ihop, sedan är det lättare att ha honor kvar otingade då de oftast kan gå ihop länge och hanar kan börja slåss vid könsmognad.
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Det kan slumpa sig så tokigt ibland, fast oftast är det ju både honor och hanar i kullarna, har haft flera kullar med bara honor, men då har det inte varit så många 4-5 bara och man tycker ju det är osannorlikt också.
Man ska vara beredd på att få behålla alla kaniner när man tar kullar..annars så kanske man inte ska hålla på med kaninuppfödning.
Blir dom könsmogna får man väl sära på dom, svårare än så är det inte?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#9 - Tyckte bara attityden i hennes inlägg var nedlåtande därför jag sa ifrån. Självklart ska man ha plats för alla kullar men inte alltid man hinner sära på dem innan de skadar varandra.
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

#3 Tycker ju inte alls hon klagar, hon menade ju bara att det är osannorlikt att det är 7 hanar.
Sen visst har man väl ofta en intresselista på kaninungar, det är väl inget fel med det och ibland blir det ingen passande ungen och det är ju inget man kan styra över.
Tror inte att det blir nåt problem att få ungarna sålda ändå, visst är det så att honor är mer efterfrågade, men det är många som direkt säger att dom vill ha en hane.
Tycker #7 fick väldigt bra svar av #9.
#10 Därför särar man på dem så fort de är redo att flytta ifrån mamman.
Dessutom är de ju inte heller säkert att honor fungerar med varandra, även de kan börja slåss..
Sen är det en himla skillnad på intresselista/intresseanmälningar och att ha tingat någon kanin.