Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3721 ggr
[Ellahpella]
0

Hon låter

När jag klappar min "förmodligen" dräktiga hona så låter hon konstigt.

Typ "kurrande" eller gurglande det är svårt att förklara men hon låter som en ekorre typ.

Efter ett tag slutar hon.

Men vad betyder det?

Zvintos
0

Hur beter hon sig när hon låter så?

[Ellahpella]
0

Först så "attakerade" hon min hand.

Det har hon aldrig gjort förut.

Men hon bet inte.

Sen klappade jag henne lite för att hon skulle lugna ner sig.

och då lät hon så där.

Hon ska "beräknat" få ungarna den 8 Januari.

Men hon är redan otroligt tjock och trött.

[Asra1]
0

Här är en länk om kaninens kroppsspråk. hoppas du hittar svaret!Skrattande

Lycka till!Skrattande

http://kanin.ifokus.se/articles/4d717519b9cb462239085d57-kaninens-sprak

http://myntazaga.piczo.com/?g=39003914&cr=7

T0vve
0

Låter ganska normalt tycker jag. Min kaninhona "kurrar" alltid då hon är brunstig och förra året när hon var dräktig så attackerade hon min hand också för att skydda magen. 

**// Tove - www.zoorinas.webb.se**

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Jonaflax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina honor kurrar också. När de är brunstiga, dräktiga, lite griniga, eller vaktar ungarna.

Mycket kurr blir det Glad

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Kickan90
0

Jag tror din hona vill vara ifred ett tag, nu när hon ska ha ungar och inte bli klappad.

Det finns de som blir irriterade och de som inte blir de.

Själv så blir inte mina honor så, vilket är skönt :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

T0vve
0

Jag tror inte du behöver lämna henne ifred. Så länge hon är beredd och går med på att bli klappad. Men undvik magen då hon har ungar :)

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Fridaaaa
0

Så gör min hona vid brunst eller när hon vill vara i fred.

#7 Vill kaninen vara i fred ska den få vara där.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

T0vve
0

#8 Haha ja såklart jag är inte dum? Men att kaninen kurrar behöver inte betyda att den vill vara ifred. Men sådant märker man om man känner sin kanin.

www.Zoorinas.webb.se

Fridaaaa
0

#9 Du fick det att låta om att hon skulle klappa henne fast kaninen inte ville, har inte sagt någonting om att någon är dum

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

T0vve
0

Nej jag sa attbara för att kaninen låter så behöver det inte betyda att den vill vara ifred. Kaniner är olika, din kanin kanske är så men inte allas. Om kaninen tydli9gt visar att den inte vill, tex. hoppar iväg eller så och kurrar eller vad vet jag, om man känner sin kanin så vet man.

www.Zoorinas.webb.se

T0vve
0

Jag vill bara förtydliga vad jag skrev som fick dig att tro att jag skulle klappa mot kaninens vilja. "Så länge hon är beredd och går med på att bli klappad". Låter inte som att det är mot någons vilja?

Nu släpper vi det.

www.Zoorinas.webb.se