Odla morötter inomhus?
Går det att odla morötter, dill och persilja inomhus? Hade tänkt att köpa frön och ge det till kaninerna..
Och kan kaniner äta krasse? Har ju en påse me sådant hemma..=)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej,man kan inte odla morötter inomhus,persilja eller dill. Krasse går ju bra men har hört att det kan vara starkt… eller jag vet inte Mvh Nora :)
Jag odlar persilja inomhus och det funkar jättebra, även krasse som #1 säger, morötter o dill vet jag inte dock men man kan skära av topparna på morötterna och sätta i ett fat med vatten i ett fönster så växer det morotsblast :)
medarbetare på allergier.ifokus .
# 2 Odlar du persiljan i jord eller vatten? Fönster eller golv? Kruka? =)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

#3 Persilja odlar man i jord, det går bra att strö ut fröer i en kruka och täcka fröna med jord, se till att jorden hålls fuktig, det tar ganska länge innan fröna fror, kanske ett par veckor, så man får ha lite tålamod.
# 4 Hur mycket jord ungefär? ^^

Du fyller ju krukarn med jord och sen ska det väl vara en halv centimeter jord ovanpå fröna.
# 6 Okej, tack! :D
Krasse kan kaniner äta.
Man kan odla dill och persilja inomhus jag gör det men det går snabbare ute
What doesn't kill you makes you stronger.
Man kan odla allt det inne om man vill, i så kallade miniväxthus :) Dock går det oftast snabbare ute men det går innne med:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#8 Ja fast nu går det ju inte att odla ute i alla fall inte här uppe. Brukar alltid förså persilja, sen kan man plantera ut den i början av juni. Persiljan är dessutom tvåårig, så har du persilja ute så kommer det upp nästa år igen.
#10 vart bor du?
Jag bor i stockholm så här går det att odla men jag förstår vad du menar
What doesn't kill you makes you stronger.

BOr i Luleå, så här dröjer det ett tag innan man kan odla ute.