Missfall?
Min kaninhona blev parad för en vecka sedan bara. Men imorse började hon boa med päls och allt. Jag undrar om det kan vara missfall? Eller skendräktighet? Eller vad detta beror på. Skendräktighet verkar även det vara lita tidigt med bara en vecka. Hjälp någon?
/ Tove
www.Zoorinas.webb.se
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter som skendräktighet, men det varierar från hona till hona.
En del kan faktiskt bärja boa direkt efter, min hona boade dagen efter och födde 5 ungar en månad efter.
Men vanligast är att det är skendräktighet.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Okej, vad tråkigt! Men hur länge ska jag vänta tills jag kan para igen? För jag måste ju vara helt säker på att det inte redan finns ungar. men om jag parar henne nu en vecka efter första parningen. Då finns det väl ingen risk för att hon blir "dubbeldräktig"?
/ Tove
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
#2 Skendräktighet burkar vara en vecka efter, sen kan man para om jag inte blandar ihop något nu.
Om hon är villig för PARNING är det bara att para, är hon inte så är det bara att vänta.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Okej tack :)
www.Zoorinas.webb.se
Som redan skrivits kan det vara skendräktighet.
Men det finns faktiskt dräktiga honor som boar bara någon vecka efter PARNING.
Dubbeldräktighet är inte alltför vanligt, men kan ske.
Jag brukar alltid vänta tills det datum ungarna borde kommit och sen para om.
Gällande missfall så kan det ske, men en vecka efter PARNING lär det i sådana fall bli en reabsorbering utav fostrena snarare än att det kommer ut några.
Okej, men hon har varit dräktig och fått kullar två gånger tidigare och då har detta inte hänt. Så jag tror att hon är skendräktig? tråkigt nog.. :(
www.Zoorinas.webb.se

Det är väl bara att testa, är hon dräktig kommer hon knappast att tillåta PARNING, men är hon bara skendräktig? så kommer hon nog att låta sig paras.
Precis :)
Tack alla! :)
www.Zoorinas.webb.se
Min hona börjar boa några dagar efter PARNING och håller på till födsel så hon behöver inte vara skendräktig?. Som dom andra sagt, testa para om så vet du!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Men min hona brukar aldrig boa förän dag 31 så jag tror hon var skendräktig? denna gång. men nu är hon parad igen, så jag håller tummarna! :)
www.Zoorinas.webb.se
Jag parade min hona för drygt två veckor sedan. Parade sedan om en vecka senare och då var hon villig, nu (en vecka senare) har hon boat - hoppas att hon är dräktig. Håller tummarna för dig att hon är dräktig!

Mina honor boar med päls strax innan födseln.
#11 Jag håller också tummarna för det! :) Lycka till!
#12 Samma här, oftast dag 31, sen morgonen dag 32 så ligger bebisarna där :)
www.Zoorinas.webb.se