Sökes: Sommarkanin :) 2011
Hej alla!
Jag har i ungefär tre veckor nu funderat över att kanske ha en sommarkanin för jag tycket verkligen om kaniner! De är så söta, mjuka, mysiga… Jag har en hel lista lång.
Och igår var jag på Arken Zoo och fick då syn på världens gulligaste vädurar, de var urgulliga!
Om jag klarar att bygga en utebur och ber pappa köpa nät/galler så har jag väl en utebur som funkar eller hur? Då är det enda som egentligen saknas; Kaninen!
Jag vill helst ha en dvärgvädur, men det går lika bra med annan ras. Det är första gången jag provar på kanin på riktigt, så jag vill ha en ganska lätt-att-ta-hand-om-kanin. 
Jag bor i Västernorrland - Ångermanland - Härnösand - Solumshamn.
Tack på förhand! :o)
Det beror på individen hur lätta dem är att hantera :) Dem raser jag har haft: hermelin, dvärgvädur, lejonhuvad värgvädur, korsning (lejonhuvadkanin/lejonhuvad dvärgvädur) och belgisk jätte, har varit jättesnälla :) Men visst, dvärgvädur brukar passa de flesta, speciellt då nybörjare:) Du kanske kan höra av dej till uppfödare i närheten och se om dem lånar ut över sommaren? Lycka till! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förresten, har du tagit bilden själv? Annars måste du fråga den som äger bilden om du får lägga upp den här :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Louise Westlund på Alnö, Sundsvall, har försäljning av kaniner, och hyr även ut dom under sommaren :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hyr ut vissa av mina kaniner på sommaren, eller helst säljer mot att man får lämna tillbaka om det inte funkar. Har renrasiga Dvärgvädurar och Dvärgvädur rex. Jag hyr inte ut under en jättekort tid då det är stressande för kaninen att flytta och byta hem ofta. Bor i Sundsvall i närheten av Birsta :)
Ljustadalens kaningård