Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 732 ggr
myriis
0

Kaninbad!

Uh, vad hemskt!

Gick ut för att ta in kaninerna från rasthagarna. Känner att Roxys päls är "stel" (som när man typ har hårgeele eller tuppkam)
Jippie, tänker jag. Robyn får hjälpa mig blöta henne så hon såg ut som en rex :P Men så lukten, uäh! Luktar kiss, så skulle inte förvåna mig om Mac skvätt på henne.

Så det blev ner till badkaret (pyttelite vatten, typ 1 cm) och gnugga in pälsen med djurschampo. Inte så uppskattat, av Roxy. som gillade att sparka i vattnet så att jag och Robyn blev genomblöta, wie. Men efter fem minuter gav hon upp (yaaay)
När hon var klar, helt plaskvåt och jag förvånades över att hon var ganska liten egentligen :P Hon har så mkt päls!
Sen torkades hon lite med hårtork (inte mkt) och nu sitter hon i Robyns knä och torkas med handduk :P Passade även på att klippa hennes klor Skrattande

love_bunnies
0

bilder??

Tina-A
0

Spännande :P Se bara till att hon torkar ordentligt! Jag har aldrig badat eller tvättat någon av mina kaniner, inte behövt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Haha :P Har tagit lite foton, lägger upp dem senare ;) Nu ligger hon och sover på rygg x) Satte ett glas mellan hennes tassar, haha Hon rör sig inte :P (Alltså hon har inte värmeslag eller liknande)

love_bunnies
0

Hahaha…Längtar tills får se fotorna…försökte inte hon rymma från badet elr?

myriis
0

#4: I början försökte hon, men sen så bestämde hon sig för att sparka till så att vatten skvätte på oss :P Och varnade oss genom att stampa .. ;p Men snart så gav hon upp och var still.

Tribe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, vissa kaniner gillar jue att bada :P

Bild ; Piss Olle som njuter i badkaret

love_bunnies
0

jag känner en kanin som gillar att simma!!

ciss
0

7# Vad har det med det här att göra? ;P

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

love_bunnies
0

vet inte,har ändrat den nu

Noa-Nisse
0

#9.. vad stod där innan?! *nyfiken! :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

myriis
0

Jag tror Roxy uppskattade att få gå runt i badet själv och "se sig om" men det var när hon blev schamponerad och vi hällde vatten över hennes rygg som hon vart sur :P

twinnie
0

HAHA. undra hur Moses skulle se ut om jag blötte ner honom? *asg*

myriis
0

#12: Jag kan säga att dem blir mkt mindre :P Roxy såg ut som en blöt katt!

love_bunnies
0

# 13 med långa öron!!!Min katt ser ut som en råtta när jag tvättar henne

love_bunnies
0

#10  neej inget

myriis
0

#4: Haha x)

Fy tusan vad elak jag känner mig! Var tvungen att bada henne igen för tassarna var hemska, och magen också =/Men nu är hon ren och fin! Inte torr dock :P Sitter på en handduk bredvid mig på skrivbordet och mumsar på en morot

Zvintos
0

Har också badat en av mina kaniner en gång. Hon hade massa klet i pälsen som hon inte fick ur själv. Var väldigt svårt å får ur t.o.m. för mig. Hon hade inte särskilt mkt emot en liten dusch. =)

KvirrZ
0

Min Busan var jätte mysig att bada, hon låg vid mina ben och lät mig fixa :)

Känner helt igen det där med att kaninen blir mindre när den är blöt, här är hon efter jag badade henne och en torr bild :)

- Mvh Emma

myriis
0

Jo, Roxy tyckte faktiskt om det denna gång =) Men vill inte bada henne för ofta x) Så någon gång kanske hon får bada lite med sin matte ;) (såklart lite vatte isåfall!)

KvirrZ
0

#19 nej man vill ju inte bada dem för ofta, men jag var tvungen att bada henne nån gång ibland. Hon hade problem med magen, var hoss veterinären några ggr men de visste typ inte vad det var x/ Men då var det tur att hon gillade när matte tvättade henne<3

- Mvh Emma

myriis
0

#20: Jo =) Det är skönt när kaninerna uppskattar badet!

myriis
0

#20: Jo =) Det är skönt när kaninerna uppskattar badet!