Dräktighetstecken
Nu har Skruttan (förhoppningsvis) varit dräktg i 2 veckor. Hon är inte skendräktig?, för då borde jag ha märkt det nu. Men jag undrar om hon är dräktig eller om hon går tom. Därför behöver jag alla dräktighetstecken jag kan få ;)

*Putt*
Dem flesta honor brukar börja böka i sitt bo runt 10 dagar innan födseln och boa med päls några dagar innan.
Roxy har redan boat :p Troligen skendräktig?!
* Att honan gräver runt i såspånet/halmet.
* Hon är rundare, och vilar mer än vanligt
* Är mer hungrigare än vanligt (obs öka inte på maten iaf)
* Tempramentet kan vara annorlunda.

Kan man se att hon har blivit rundare efter 2 veckor? För jag kan inte se det..Hon vilar rätt så mkt..och är hungrig (som vanligt :P)

Boar dom direkt efter PARNING, innom ett par dygn är dom skendräktiga.
Har honor som bygger bo i direkt anslutning till födseln och honor som boar och drar päls tre veckor innan. Men dom flesta börjar när det är ca 1-2 veckor kvar.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Vissa honor kan man se att dom är tjockare vid 2 veckors dräktighet, min ritzzo är gigantisk :P
Veckan dom beräknar föda brukar pälsen också vara väldigt lös vilket också kan vara ett tecken.
Vilket datum parades hon?
Är inte skendräktig? och att gå tom samma sak? Jag sysslar inte med uppfödning,så kan ngn förklara för mig? ;)

Jag tror att skendräktig? är när honan är i "slutveckan" och ganska snart ska föda. Gå tom tror jag är när parningen misslyckas och honan inte blev dräktig. ;P (Vet inte om detta är rätt, men jag tror det) ;P
skendräktig? är då honan tror att hon är dräktig. Hon beter sig ofta som en normal hona, förutom att hon boar tidigare, oftast.
Roxy började boa en vecka efter parningen. Tror ni hon kan ha bebbar?

Kanin honor som är nyparade kan tro att dom är dräktiga trots att det inte tagit. Då är dom skendräktiga.
Honan ska gå minst 24 timmar med hanen för att vara säker på att hon blivit ordentligt parad, trots att man sett flera parningar..
Detta pga att kaniner inte har ägglossning förrens de blivit parade. Till skillnad mot de flesta andra arter.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#11: Dem gick tillsammans ca en timme. Flera parningar skedde.

Hon parades sön 18 mars + mån 19 mars + tis 20 mars :)

*Putt*