Bynäsuddens Gunilla
Om bara ca. 10 dagar får jag hem en liten skit! :D Ska bli väldigt spännande och se en annan ras än lejonhuvad dvärgvädur utvecklas och ja allt därimellan! :D
Jag ska hämta en svart dvärgvädurs unge hos Bynäsuddens kaniner. Hon är lite mer än 6 veckor nu! :) Tingings avgiften är betalad och nu ska jag bara hämta buren hon ska bo i och köpa nya matskålar + vattenflaskor så är allt fixat! :) Och hämta hem henne såklart.
Längtar så in i nordens mycke. :) Bilder får ni se om jag får lov att lona av uppfödaren annars får ni vänta tills jag hämtat henne! :D
åååh vad kul! Lycka till med henne :)!
Grattis, har själv en Bynäsuddens Boris härhemma, underbar kille 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis! Lycka till med den nya bebisen! :D
Grattis! Jag har två Bynäsuddar här hemma, Adela och Enzo. Enzo är en supertrevlig liten kille :)
Ljustadalens kaningård
#1 & #3 Tack :D
#2 & #4 åhh! :D vad kul :)
#1 & #3 Tack :D
#2 & #4 åhh! :D vad kul :)
Behöver NAMNFÖRSLAG vad jag kan kalla denna lilla skit! :D Helst ett namn som har antigen g u n i l a i sig ;) Och ska gärna förknippas till svart! :D
Nilla, Bläcki, Gina, Ida, Lilli.
Och så kommer lite andra: Elsie, Turid, Disa, Älvisa, Älvis, Vimsa, Lola, Ebbah, Greta eller Grynet?
#8 Nä vad sött Vimsa var! :3 Greta heter hennes syster så det kan jag nog inte kalla henne ;p
Visst är det, gillar även Älvisa - ovanligt men u så sött!
Ja :D
Igår var vi och hämtade sötnosen! :D Verkligen trvlig uppfödare med helt fantastiskt mysiga kaniner! :D Hon berättade ganska mycke om kaninerna och om rexpäls och visade upp hur en dvärgvädur skulle se ut ungefär (hon visade sin bästa hane). Och andra kullen hon hade visade hon också! :D Mamman till den kullen var verkligen helmysig! :D Hon pussades och slickades på en firtt främmande människa! :D Och ja hon har verkligen supersöta och jättetrevliga kaniner! :D
Min snygging jag har fått hem är ju svart som jag tidigare sa dvärgvädur rexbärare! :D Lite rädd nu i nya omgivningen och så men annars helmysig! :)
Just nu sitter hon och kollar på mig med sina söta flaxöron! :) ska se om hon kanske vill gosa lite helt frivilligt :) Hon kommer fram och nosar på handen! :)
Bilder kommer senare. :)
Eftersom det inte går att ladda upp bilder för mig (-.-) så kan jag ju säga att bilder finns det på min kaninblogg detunderbarakaninlivet.blogg.se :)
Blacky? :)
hon har redan fått ett smeknamn ;)