Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 562 ggr
teddybaby
0

Vårglädje!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej! Är det någon mer än jag som känner hur det spritter i kroppen av glädje nu när våren äntligen är kommen? Skrattande Det är kanske extra speciellt för oss med innekaniner; äntligen kan vi gå ut med våra pälsklingar i sele igen! Nu inväntar jag bara blommorna, då ska jag ta med mig kaninerna till en specifik park där jag ska fota dem intill blommor och natur.

Det blir min och Kakans första vår tillsammans. Och det blir min och Babys andra vår tillsammans. =)

Vad ser ni fram emot med våren och djuren?

Fridaaaa
0

Jag längtar grymt mycket till våren och det gör djuren med. Alla djuren här har vårkänslor, speciellt katterna, hunden och våra 2 hönor & tuppen. Kaninerna börjar med få det, och om några veckor hoppas jag att jag kan släppa ut marsvinen några timmar om dagen så att dem med får bete lite gräs (hoppas gräset har blivit grönt till dess).

Hade Flizan ute igår för första gången sedan i höstas. Hon är född inne (född 2 feb 2010 inne), bodde ute i somras, men trivdes inte ute, så fick flytta in, men hade henne ute en stund igår, lös med för första gången. Gick superbraSkrattande Hon är den enda av mina kaniner som jag vågar ha lös. De andra 3 har för mycket spring i benen hihi

Det är ju april nu, så nu är det så kallat "aprilväder", solsken ena dagen, mulet andra ect Skrattande Så brukar det vara i april hihi Men helt klart att våren är här Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Blev dubbla inlägg, så lägger väl ut en bild på Flizan igen då ;)

teddybaby
0

Åh vad fin Flizan är! Hon ser ut som ett moln! Men nu blir jag osäker på vad hon är för ras. Hon är ju lika hårig som en teddy, men har uppåtstående öron.. är det en dvärgteddy?

Jag har också ett vitt moln här hemma! Han är också den kanin som jag kan ha lös utomhus. Han är så lugn och luffsar istället för springer.

Bilden nedan föreställer förra sensommaren. Baby är lös i parken.

Fridaaaa
0

#3 Tack ska du ha. Hon är korsning mellan Lejonhuvad dvärgvädur & lejonhuvad kanin. Så hon är överpälsad :) Men hon har teddy längre bak i släkten. Hennes farfars pappa var teddy :P

Vilken sötnos du har! =) Ja Flizan med lufsar mest hihi

[Kaninlycka]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina innekaniner är ute kortare stunder även vintertid, men visst är det ännu roligare när det lummigt, grönt och varmt ute. Glad

lomsen
0

Grönt gräs dröjer i dessa trakter men det längtar vi efter och alla kaninungar som ska födas och få skutta omkring i alla hagar…Glad

conejos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Längtar så himla mycket då man kan vara barfota ute(a) och släppa kaninerna på gräsmattan utan att de bli blöta och kalla,och de kan äta gräs! :)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se