Knölar?
Har hittat två "knölar" på min kaninhona, en under magen, precis mellan frambenen och en på magen bakom det vänstra frambenet.
Dom känns precis som en fästing fast mindre, tyvärr har jag inte fått kika på dem.
Hon är innekanin och har inte varit i närheten av varken gräs, katt eller annat djur.
Har inte varit hemma på några dagar, så jag upptäckte dom idag, hon kan ha haft dom sedan någon dag tillbaka.
Någon som vet vad det kan vara?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
är hon en hona?
Med all kärlek //Lisi
#1 Japp, skrev "kaninhona" i början av texten =)
#2 jaha "blind" haha
men kan det vara spenarna menar jag, tycker att du ska vända henne på rygg och kolla ordentiligt :)
Med all kärlek //Lisi
Okej, näe spenarna är det inte.. Ingen av mina tidigare kaninhonor av samma ras har haft sånna här, och deras spenar har varit mindre och sunnit betydligt längre bak :)
#5 okej men tycker endå du ska kolla, men lägg henne på rygg och dra undan pelsen så att man se dom tydligt
vad har dom för färg?
vilken fom?
storlek?
Sitter dom fast i huden?
Med all kärlek //Lisi
#6 Kan tyvärr inte göra det med henne..
Hon har ett ganska trist förflutet trots att hon bara är lite över ett halvår som gör att man inte får göra vad/hur som helst med henne, så tyvärr har jag inte kunnat kika, annars hade jag självklart gjort det..
Men form är som en fästing, storleken är lite mindre än en "mätt" fästing, och dom sitter fast i huden.
man kanske kan lyfta upp henne och kika
What doesn't kill you makes you stronger.
# hmm blev svårt nu, tror inte det är något alvarligt kan ju vara spenorna på min kanin sitter dom lite hur som hälst, man vet aldrig men blir dom större eller märker att kaninen har ont av dom så borde du nog gå till vetrineren :)
Med all kärlek //Lisi
Ja veterinären har jag tänkt på, men det har ju varit helg nu, så jag tänkte höra här om någon visste något speciellt så vi borde åka in akut :)
Tänk på att alla kaniner är olika, det behöver ju inte kännas samma på alla.
Vänd på henne och kolla, var bestämd men inte arg.
Har själv en som inte vill bli vänd på men det får han helt enkelt leva med ska han vändas så ska han.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Dom flesta kaniner tycker jag finner sig ganska snabbt i att bli vända om man tar ett stadigt tag och lägger dom på rygg mellan benen. Dock inte hårt utan stadigt och bestämt s¨å brukar det lösa sig.