Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 822 ggr
HolyFuck
0

Kastrera hane när?

Har en 3 månaders-hane som jag ska kastrera när "kulorna trillat ner". Men hur ser man egentligen det?

[aammE]
0

Man ser ju att det kommer en pung med kulor i.

Fridaaaa
0

Man ser det tydligt, man känner även kulorna om man känner försiktigt:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HolyFuck
0

Men är det helt slätt innan då? Och händer det med en gång, eller lite mer succesivt?

Fridaaaa
0

#3 Har jag inte tänkt på bara:P

HolyFuck
0

Haha, anledningen till att jag vill veta säkert är för att han går med en äldre hona, och jag vill inte att något ska råka hända.

Har haft hanar förr, men aldrig kastrerat dem, så jag har aldrig tänkt på hur det fungerar :P

Fridaaaa
0

#5 Han kan para henne nu ! Så sära på dem direkt! Han kan mycket väl vara könsmogen!

[aammE]
0

#5 Det går ganska fort, jag hade särat på dem.

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 Du bör sära på dom ut i fall att, han kanske inte har fått hormonerna än för att bli intresserad men det kan hända ganska fort :)

Om dom inte trillat ner, finns det inte kulorna (är om en hona, fast med snopp typ xD) ganska så enkelt,när dom trilklat ner, har han kulor (som syns väl) dock kan det vara i vissa fall att bara en kula har trillat ner, medan den andra kommer senare (elr inte alls, då får man gå in i buken o ta bort den som inte trillat ner).

gaabriellaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

undrar bara, vid vilken ålder trillar dem ner ungefär?

Zvintos
0

#9: Det är faktiskt lite olika, men vanligast är nog runt 3-5 månader.
Det har dock hänt på vissa att det skett såpass tidigt som vid ca 10 veckors ålder.
Därför är det svårt att säga exakt, då det varierar lite från individ till individ.