En till kanin
Jag har letat efter en kompis till min dvärgvädur/hermelin sen jag köpte han. Igår hittade jag två tänkbara honor som jag fastnade för. men när jag kom hem för att hämta transportburen så var Momiji heltokig. Jag ringde min moster och frågade vad jag skulle göra och hon sa att det är dags att kastrera han. Hon kommer att boka tid för det idag när hon kommer till jobbet. Men hur ska jag göra? Ska jag vänta till efter operationen(väntetid på ca. 3 veckor) innan jag köper en ny(och då kan dom lika gärna ha sålts till nån annan) eller kan jag gå och köpa en redan nu?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle rekommendera att du väntar tills väntetiden är över, om du kan hålla dig. 
jo, tänkte att det bara blir ett till orosmoment för Momiji om det kommer in en ny då han är såhär. Men en av honorna jag kollade på var så mysig. Men jag väntar eftersom Det är bäst får Momiji, han är ju trots allt min ögonsten
#2 Jag hade lite bråttom, så jag hann inte förklara. Men tänker precis som dig, att det kanske kan bli stressande för din hane att ha en hona hemma innan hormonerna försvunnit helt.
Jo, det kan nog bli väldigt jobbigt för han. Är honorna sålda efter operationen så får jag leta reda på nån annan kanin istället som han kan leka med
#4 Ja låter bäst, och en hane för inte släppas ihop med honan förrän minst 3-4 veckor efter kastrering :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, Då är det nog lika bra att glömma dom där två kaninerna. Får leta upp någon annan sen :) För Momijis skull :)
Du bör ändå inte släppa ihop din hane med någon hona för än 6 veckor efter kastrering (minst) om du inte vill få ungar. Då kan du lika gärna vänta, eller köpa en hona men låta dom bo ensamma så länge, de behöver inte vistas i närheten så att hanen blir stressad om det skulle vara så. Är det en unge eller vuxen du tänkt köpa?
Dom är födda i januari, så det är ju ungar. Men jag väntar med att köpa tills Momiji har återhämtat sig helt från operationen
#8 Då bör du vänta tills ungarna blivit äldre och då kan man ju köpa en till kanin och låta den växa, bli äldre och bli tryggare under ca 2 månader :) Då har Momiji antagligen återhämtat sig och redo att släppas ihop med en hona.