Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 423 ggr
[helenal]
0

hane eller hona?

jag vet inte riktigt vlket kön som man ska väla:P har läst att hanar kan bli aggressiva å de vill ja inte..

myriis
0

Det finns lika mkt fördelar och nackdelar med båda könen!
Det är en smaksak vad man föredrar =) Personligen föredrar jag honor, varför vet jag inte, för jag har inget imot hanar ^^

[helenal]
0

ok

men löper honor?

love_bunnies
0

*putt*

KajsaM
0

Nej dom löper inte. Jag har bara haft en hane och han är inte agressiv :)

Elina.
0

Hanar brukar vara bättre förstakaniner. De har ofta ett stabilare temperamente än honor.

myriis
0

Honor kan vara brunstiga och jobbiga, men hanar kan skvätta och vilja para sig med sin ägare (kan honor också göra iofs)
Inom hoppning brukar många vilja ha hanar, eftersom bra hopphonor ofta får "bebispauser" då dem ska ha ungar :P

amand
0

Jag föredrar honor ;)

[helenal]
0

okej.. skvätttta inne?

myriis
0

#8: Ja, inne om den bor inne. Men alla hanar skvätter inte

KajsaM
0

T.ex inte Hampus :)

[helenal]
0

ok. men mam kan kastrera va? hur mkt brukar de kosta hos vetten?

myriis
0

#11: Det är ganska onödigt att kastrera om hanen inte skvätter eller liknande. Personligen tycker jag inte man ska kastrera alls om hanen skvätter eller inte :p

[helenal]
0

men ja vill inte ha massa illaluktadnde kiss hemma:P

myriis
0

#13: Om du inte vågar riskera skulle jag föreslå att du skaffar en hona.

twinnie
0

#13 Det är ju bara att svabba bort kisset ^^? Om du köper en kaninunge får du räkna med att den kissar ute innan den är rumsren ^^

[helenal]
0

hur fårmn den rumsren dåå? ha en liren låda utanfrf buren me så man kan lära den gå in där… ja mena mer om dne kissar typ på möblerna

Elina.
0

helenal: Honor kan också skvätta, jag har en hona som skvättar mer än flera av de harar som bor hos mig. Oavsett vilket kön du väljer så finns risken att kaninen kommer att börja skvätta. Har du en skvättig hane så ökar chansen att han slutar med det om du kastrerar honom.

[helenal]
0

ja de e de jag menar me kastrering, men vissa tycker inte man ska göra de oavsett. Ungeäfr vilken ålder brukar de skvätta? ska man städa buren 1 gång i veckan?

twinnie
0

Jag har en okastrerad hane & han har aldrig kissat utanför buren och aldrig skvätt ;P

Noa-Nisse
0

min kanin skvätter inte heller.. han är en okastrerad hane =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Tina-A
0

Det finns en artikel om hur du ska gå till väga för att få din kanin rumsren :)

Vår hane började skvätta när vi fick hem vår hona. Tror han blev väldigt glad (på ALLA sätt) av att se en hona och därför började han skvätta ^^ Men nu är han kastrerad, kostade 300kr, och han har slutat nu och är åter igen lugn som en filbunke!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]