En ny kompis!
Igår hämtade vi hem en treårig kastrerad hane som nu heter Isak! Han ska bo i buren nu från början innan han och fru Kanin lärt känna varandra och förhoppningsvis så kan vi ha dem ute tillsammans sen!
Vår kanin har ju aldrig träffat andra kaniner förut, medan Isak alltid har bott med olika kaniner, så han är väl lite mer van! Nu är det så att vår kanin sitter i sin "kattlåda" hela tiden (den står bredvid buren) och bara stirrar. De har nosat på varandra några gånger, men flera gånger har han ryggat tillbaka. Och hon hoppar och skuttar runt buren i hopp om att han ska se henne och hon har inte lämnat buren ur sikte på hela natten. I vanliga fall springer hon runt i hela lägenheten när vi sover! Nu sitter hon bara blickstilla i sin låda och stirrar.
Låter det som att någon av dom är rädd eller beter sig kaniner sådär? Eller är hon bara chockad över att se något annat än människor? =)
Jag tror hon försöker skydda sitt revir, eller får han gå in i hennes bur? En del kaniner hugger ju om en "främling" kommer in i deras bur.
Nej hon har ingen bur. Hon skuttar fritt och går på låda som jag skrev om. Det är han som sitter i buren tills vidare!
Men det kan ju ändå vara någon med revirmarkering som du skriver! Fast hon är väldans nyfiken!
#2: Jo, hon är nog nyfiken på honom, men lite "skyddande" för sin låda. Pröva att tvätta lådan med såpa så att hon inte känner några "markeringar"

Ja precis som myriis säger så vaktar hon nog sin låda. Tvätte ut den noga eller byt plats på den eller kanske köp en ny. :)
Jag förstår ingenting! =)
HAN bor i sin bur i badrummet. HON går löst, men har sin "kisslåda" bredvid hans bur. Hon är jättenyfiken på honom och sitter i sin låda hela tiden och tittar på honom och vill nosa på honom.
Så vad är det jag ska tvätta och varför?

Inget :D
Hon är nog nyfiken på han :)