Två döda kaniner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den 14 feb hittade jag en död kanin i sin bur och i dag hittade jag ännu en kanin död.Igår kelade jag med henne och hon såg pigg och fräsch ut, började äta direkt när jag fyllde på hö igår kväll. Kan det vara nåt samband? Jag är lite förbryllad och undrar om det skulle vara nåt smittsamt?
Be att man gör en undersökning av kroppen, för att se om det fanns något inuti som vad konstigt. Bra att veta orsaken, annars kan man inte bota den :)
Skumt. :/ men kaninen som dog den 14 feb var den också lika pigg och kry som den som dog idag?
mvh nora
Enda sättet att få ett mer säkert svar om det är något smittsamt, är att skicka kaninen på obduktion.

Qalle som dog den 14:e feb var pigg dagen innan, men jag reflekterade i efterhand att han sista veckan inte hoppade upp på sovlådan som han brukade sista veckan när jag gav honom hö och han kändes lättare, antagligen en viss nedviktgång men hon som dog igår var väldigt pigg härom dagen när jag släppte ut henne på gräsmattan och även igår var hon som vanligt, ingen viktnedgång, inga rinnande ögon, fin päls…..
Mögligt hö, dålig mat? Något som du har ändrat i kosten på sistone?
Något du ändrat på över huvudtaget?

Fick höra från min dotter att kaninen levde vid 14-tiden idag men hon var död när jag kom hem klockan 17 :( Jag har inte ändrat nåt, höt är bra, har tittat och luktat, köper på djurmagasinet, de stora säckarna…Vi tittade igenom buren, ingen förstoppning, ingen diareé,mjuk mage, ingen blod från näsan, hon såg fridfull ut…
#Konstigt men säger som 1 och 3 att obducera!
Kaningulsot kanske?
Har haft det hos mig engång, kaninerna var pigga ena dagen och nästa dag låg de bara där, döda… 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Finns det harar eller kaniner i närheten? Har dem träffat andra kaniner? Isåfall kan det ju vara kaninpest (?) eller gulsot som spökar.

Nej det finns inga harar eller vildkaniner här och de har inte träffat andra kaniner
Gulsot kan spridas med myggor, fast dem är kanske inte igång än.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋