Vad tror ni??

Var inte honan bara 9 veckor gammal? Hon kan knappast vara med ungar / föda ungar ..

Håller med ovanstående.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Hon blir tolv veckor på söndag och vi har planerat att para henne som tidigast när hon är sexton veckor.

Kaninen ska INTE vara under 6 månader! Tycker ni går alldeles för fort fram med henne!
Jag har rådfrågat med veterinär och hon sa att det är ingen som helst fara att para när hon är sexton veckor!
Vore bra om jag fick svar på frågan…
Jag vet inte så mycket om deras föräldrar… Därför tänkte jag att ni som kan kaniner kanske kunde se med hjälp av bilderna.

Hejsan!
Jag tycker också att kaninen är för ung. Och om du inte vet något om kaninernas föräldrar så ska du inte para. Ifall dom har bettfel och dyl. Att ta en kull gör man inte för att bara ta en. Vi ska hålla en bra kaninstam i sverige. Så om du vet färgerna på föräldrarna så kanske vi kan hjälpa. :)
Jag har inte sett föräldrarna…
Vad heter färgerna på mina kaniner?
Det rekomenderas verkligen inte att ta kull på en så ung hona! Dessutom är det stor risk att det kommer vitscheckar av dendär kombinationen, varför ta fram vitscheckar? Vad är det för syfte med kullen du planerar att ta?
Läs på mer om Avel innan du beslutar dig för Att ta en kull! Att avla seriöst på kaniner är långt ifrån att bara sätta ihop en hane & en hona och vänta på att det kommer ungar.

Har du inte stamtavla/härstamningbevis?
Skulle aldrig avla innan kaninen var 7 mån. Ev. kanske när den var 6 mån, men då ska den vara "vuxen" av sig, eller vad man säger..
vad är vitcheck för något??

Den där kaninen är helt klart inte "vuxen" av sig enligt mig. Håller med Myriis - avlar inte med kaniner som inte är sex månader om den inte är väldigt vuxen av sig, alltså både till utseende och psyke.
Helt otroligt dumt!
www.frihetenskaniner.se
Ehm.. tycker du ska skaffa mer kunskap innan du avlar.

Vitscheck är en färg.
www.frihetenskaniner.se
Ni är sååå otroliga!!!!!!!!!!!! Kortet på henne är när hon är 4 veckor… Men vad är det för fel att avla på vitcheckar?? Jag har inga stamtavlor på mina kaniner, men de har det toppenbra i allafall!
Anledningen till att man itne ska avla på kaniner om man inte vet vilka föräldrar dem har är för att det kan finnas olika fel i kaninernas gener. Dvs. en unge kanske blir missbildad eller föds med bettfel.
Sen fattar jag inte riktigt vad du har för syfte med kullen? Är det endast för skojsskull?
Det finns olika åsikter om detta med vitscheckar. De dyker upp när man parar 2 manteltecknade djur med varann, eller när man parar en vitscheck med en mantel/brokad osv.
" Man vet sedan länge att vitfläcksgenerna även bär ett skadligt (letalt) anlag. Det är mer än pälsfärgen som påverkas under fosterutvecklingen. "Vitscheckarna" som fått en förstärkning av denna gen har därmed även fått svagare hälsa. De är mottagligare för infektioner och påfrestningar. Många når aldrig vuxen ålder utan dukar snabbt under för minsta orsak." Kopierat från http://www.kaninhem.se/Avla-med-mantelteckning~1.htm (ung. på mitten av sidan)
Sidan gick inte att öppna… Självklart ska jag ta en kull ungar för skojskull… Gör inte ni det??

#24 ABSOLUT INTE! Man ska inte ta en kull för skojjs skull.
Varför avlar ni då?

#24 INTE FÖR SKOJS SKULL!!! Den kullen jag tar nu tar jag tex för att det ska bli bra hoppungar!

#26 Jag personligen avlar inte. Så jag ska inte svara på denna fråga.

#26 Hopp, utställning och bra temperament!
Läs denna artikel om du funderar på att avla :P -> http://www.kanin.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=f8fa1627-81f9-4bb8-ad07-401fd8b31106
Då båda mina kaniner har helt fantastiska temperament så ser jag inget fel i att para dem. De är mina barns kaniner… Köpare har vi redan! Hade jag kunnat ställa ut dem hade jag gjort det. Har ställt ut både katt och häst tidigare och gillar det.
Varför avlar ni då?
För att förbättra en viss ras & för att sprida rasen här jag bor, få fram duktiga hoppkaniner (då skall föräldradjuren verkligen kunna hoppa hinder också!) osv. Vissa avlar även för att få in nya raser, hårlag, nytt blod till en viss ras & nya färgvarianter till någon viss ras. När man tar en kull så ska man försöka förbättra den kaninstam vi har idag. Djuren får aldrig bära på defekter, varför föra vidare det till eftervärlden? Hur vet du att en kanin med okänd stam inte har föräldrar/annan släkt bettfel? Har kaninen stam så kan man ju kolla upp det. Dessutom så är de flesta som avlar fram renrasiga djur med stamtavla seriösa, och vet vad de gör. Visst finns det andra seriösa med, men just de som föder upp kaniner endast till kel är ofta de okunnigaste, och de flesta oseriösa hittar man nog här. Självklart skall avelsdjuren ha ett mycket gott temperamente med, det är en självklarthet, men kaninen ska nog ha något annat att ge än bara ett gott lynne.
Vet du inte stammen på kaninen så kan du ju dessutom inte veta om de är nära släkta med varann. Men då vet jag ju inte vad ni anser om inavel heller. :)

Bra att dina kaniner ha bra temprament. Men du vet ju inte om dom bär på sjukdommar i släkten.

Det har ingen betydelse vad gäller temperamentet. Stackars kaniner, säger jag bara!

#34 Joo lite. Jag tycker inte att man ska avla på elaka kaniner :)
håller med, tycker inte heller man ska avla på elaka kaniner :P
men man kan ju ha renrasig kanin med stamtavla som är snäll å då är det bättre att avla på den än på någon man inte vet något om… (i släkten)

#35 haha, joo, självklart ska de ha bra temprament. Det jag menade var att det är viktigare att kaninen inte för med sig ärftliga sjukdomar/bettfel än att den är gosig. Men självklart är temperamentet också viktigt! ;)

#37 Förstog det 

:)

Håller med Tilda, alltså, att det är viktigare att kaninerna inte bär med sig sjukdomar/bettfel än att den är gosig.
www.frihetenskaniner.se
Jag avlar för att förbätta Sveriges kaninstam, t.ex. avla bort bettfel. Även kaniner med perfekta kroppar för hoppning och såklart fint temprament. Men bara ta en kull för skojs skull är oansvarigt/onödigt. om ungarna inte är framavlade för något syfte blir det bara mer "onödiga" kaniner i Sverige som avlivas m.m.
Håller med allt ovanstående. Visst, kaniner utan stam kan vara underbara husdjur, har själv en. Men jag skulle aldrig få för mig att avla på henne! Om ni nu har köpare kan ni ju rekomendera dem att köpa från seriösa uppfödare istället.
Det är oansvarigt att avla bara sådär. Om det nu är dina barns kaniner kan du väl nöja dig med det, man måste inte ta kullar på sina husdjur bara för de är söta och är gosiga.
- Mvh Emma
Ohh . OM jag skulle träffa dig irl skulle jag vilja *** *** ..
Fattar du inte att de skadligt..
Själv HATAR jag barnfamiljer som tar kullar, ser bara dåligt med det.
Jag tycker att ni ska ta bort inlägg nr. #43.. eftersom det kan tas som ett hot! vilket är väldigt allvarligt.
Medarbetare på Hundar.ifokus

#43: Man kan säga åt någon på ett snällt sätt!
Och barnfailjer som har kanin ska inte behöva ta all skit för att folk föder upp kelkaniner utan att veta vad de sysslar med. Det finn uppfödare som har barn, och det finns folk som avlar på fel sätt som inte har barn.
Tänk på vad du häver ur dig!
och ni som verkligen avlar "seriöst" som man säger.. visst är det väl så att ni tar kullar för det är kul, inte för att ni tycker det är tråkigt och måste ta en kull för det gynnar kaninrasen/kaninfärgen. Ni måste ju själva tycka det är kul för att kunna fortsätta…
Det är lugnt… Stackars tjej… Fast det är ju klart hon är ju bara tretton år! I värsta pubertets åldern! Men det är lugnt, jag tar inte illa upp!

#47 HAHA. skyll på puberteten du ^^ det kan du roa dig med medan din STACKARS kanin utsätts för plågeri. fyf*n säger jag bara. Och du fattar inte ens att vi har rätt? Att vi vill kaninens bästa? Usch.

#47: Sluta nu! Det räcker, okej? Om du skriver att du ska para din kanin när den är så pass ung får du räkna med mothugg.
Tycker att det är så tråkigt att det alltid blir tjaffs och omogna kommentarer i alla trådar!
Att folk itne lyssnar på mer erfarna uppfödares råd är patetiskt. Att inte kunna erkänna att man gjort fel är också patetiskt. Att utsätta sin kanin för något den kan dö av är inte patetiskt, det är oerhört korkat och idiotiskt. Att ta en kull för att det är "ja, ungar, vad kul" är korkat och oansvarasfullt. Gah. Jag får nästan utbrott >,< Stackars lilla kanin säger jag bara.
Förstår verkligen varför man inte får para en kaninhona innan 6 månaders ålder… för på möss är det 5 mån! En utav mina gamla mushonor.. Jenny.. var dräktig när jag fick henne från zoo :( Tyckte så synd om henne! Bara 5-6 veckor gammal.. :'( Hon klarade inte av att ta hand om ungarna.. alla dog.
Så att följa regler som är verkligen är standard för djuren - är megaviktigt! Mycket som kan gå fel om man bryter dom reglerna…
Varför kan du inte vänta ett litet tag med att para din kanin`? är det bråttom?
#51: Precis, varör så bråttom? Tror det beror lite på att hon bara vill ha ungar..
Personligen tycker jag man kan vänta tills honan är 8-9 mån, så att den verkligen är vuxen och inte beter sig som en "bebis" längre.
försök ta åt dig detta på ett trevligt sett.
Din kanin är inte mogen för att paras! som många sagt innan. men snälla för din kanins bästa ta till dig dessa råd! och varför ens fråga när man inte kan ta till sig svaren :/
att para en 16 veckors unge är som om en 6 åring skulle vara gravid.. TÄNK NOGA ingom detta innan du gör ett Väldigt stort misstag. tänk på att det kan bli stora komplikationer och du måste fara iväg till en vet och betala en massa penagar. Kaninens becken är ju liksom inte färdigväxt när den bara är 16 veckor..
Hoppas verkligen att du får dig en tankeställare… för din kanins bästa!
Asså ja menade inte att hota, skulle bara vilja ta ett rejält snack med dig bakom datarutan Bobby.
Jag tycker du är helt knäpp. Att sitta och skriva elaka komentarer i folks gästböcker är väl inget som gör saken bättre ?
Om du skulle kalla dig vuxen person skulle du fatta vad man menar när man säger att de är skadligt för kaninen.
Du beter dig som en 10 åring snälla!
Du får gärna mejla mig den där veterinären som sagt att de går bra att para en kanin vid 16 års ålder och ge mej telefon numret till dom så jag kan ringa upp dom och prata med dem. För om de sagt det så är det en veterinär som inte kan någonting.
Bobby: Visst kan jag väl hålla med om att yngre KAN vara omogna, men du verkar ju inte heller vara särskilt mogen som inte ens kan acceptera att din kanin är för ung för att paras! Dessutom så tar du inte åt dig ett dugg av vad de andra skriver, utan kommer bara med en massa dåliga ursäkter för att du ska få para din kanin! Förstår inte varför det är så bråttom… Är du rädd att de "köpare" du har ska hitta andra kaniner eller? Det finns nog ingen människa som avlar på ngt djur som är så ungt! Bete dig som en vuxen människa och lyd råden som de i puberteten har gett dig, då de verkar vettigare än dig!
Som alla andra har skrivit är det väldigt onödigt och oansvarigt Att ta en kull utan att ha ngt syfte! Visst de som är riktiga uppfödare tycker säkert att det är kul med ungar, MEN skillnaden är att de har ett syfte med sin Avel på ett eller annat sätt! Tror knappast att en seriös uppfödare bara skulle ta hur mkt ungar som helst till världen utan anledning! De vet åtminstone att deras djur är friska och om det finns sjukdomar/bettfel eller ngt annat i släkten som du över huvud taget inte har en aning om! Du har ju inte ens sett föräldrarna till dina kaniner! Jag skulle ALDRIG göra så mot en liten kanin som inte ens hunnit bli vuxen själv!
Bobby, du har en dotter va ? Skulle du låta henne få barn nu ?
Ett fint exemplar av en kaninuppfödare som inte bryr sig om att kaninerna kommer på dåligt, iaf honan. Det visar ju hur mkt hon gillar sina djur.

Vet ni, jag tror att "Bobbys" inlägg är ett skämt. Hon/han driver med er för att göra er vansinnigt arga, det slår jag vad om.
Om jag skulle vilja reta upp er så skulle jag skriva samma sak ungefär. Det är ju som att kasta in en brandfackla! Strunta i Bobby! Ni ger ju bara näring åt någon som sitter hemma och fnissar framför datorn.

#58 Men TÄNK OM det är en person som seriöst tänker avla på sin kaninunge? :/

Ja, vad ska ni göra åt det då? Det räcker väl med att någon upplyser personen om att det inte är bra, sedan gör ju personen ändå vad den vill eftersom ingen av oss ens vet vem det är?
Att starta tredje världskriget när det förmodligen är en skojare är ju bara fånigt. Det hjälper inte att skrika och skälla på en idiot, allra helst inte på ett forum där man är anonym!

#60 Känns bara så otroligt hemskt att det faktist förekommer!! Blir så arg, så att jag inte bryr mig om det blir tredje världskriget. Vadsomhelst för att få denna person att sluta!

Tribe: Tänk en extra gång innan du publicerar din komentar eller gå bort ett tag och tänker efter.
Kan ni diskutera detta ämne på ett Ok sätt?
Håller helt med #60. Det är alltid några som brusar upp och går över gränsen. Visst att ni tycker att något har gjort fel men bara för det ska inte ni göra fel och börja säga elaka saker till varandra. En disskusion måste kunna föras utan påhopp och som jag ser det är det nästan alltid samma personer i dom här "problemtrådarna" som gärna lägger in några slag under bältet.
Mvh
Tina Sajtvärd
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#64: Tror jag hör till dessa "samma" personer. Kan berätta varför jag då är så "jobbig" ;p. Eftersom jag vet att dem flesta sakerna inte ens verkar bra för kaninen, utan bara egoistiskt av ägaren. då blir man väldigt irriterad på såna människor som inte bryr sig om sina djur.
#65: Det här var inte riktat enbart till dig myriis. Och den här kommentarer är därför inte heller enbart till dig, men man måste kunna ha olika åsikter och olika tankar. Vissa är bra och andra kan verka helt glana, Det är helt okej och väldigt bra att försöka skydda djuren och därför bör man absolut stå upp för sin sak och få säga sin egen åsikt, även om inte alla måste dela den. Men man måste också kunna formulera sina åsikter på ett trevligt sätt, även om man är upprörd.
Mvh
Tina Sajtvärd

Hmm. Tycker inte ni att man som djurälskare har rätt att bli lite arg när någon utsätter sitt djur för plågeri? Och visst, det kan vara någon som skämtar, men jag bryr mig inte. Herregud, vissa försvarar ju nästan "bobby". Tycker inte att djurplågare ska vara välkomna på en djursida!!
Det handlar inte heller om en ÅSIKT, utan om en kanins hälsa och om FAKTA. Det är stor skillnad mellan åsikt & fakta..
#67: Så rätt ;)
#67: Ja, absolut. Men du vet å andra sidan inte vem den här personen är och du kan inte kontakta denne på något sätt - på "riktigt". Så om denne inte vill lyssna på dig finns det inget man kan göra åt saken. Börjar alla skriva väldigt elaka kommentarer så drar det ner stämningen på sidan betydligt och det blir inte trevligt för någon. Kanske tror folk att det är okej att säga så elaka saker så fort någon gör fel, men det är det inte. Det finns ett regelverk på iFokus som du kan läsa om du vill och det är inte tillåtet att bryta mot dessa regler. Vi som sajtvärdar och Medarbetare försöker se till att dessa regler upprätthålls och gör de inte det måste vi göra något åt saken.
Mvh
Tina Sajtvärd

67# Rätt! :)
www.frihetenskaniner.se

#69 Då undrar jag varför ni inte låser diskussionen helt och hållet? För jag är så upprörd att jag troligen kommer förstöra stämningen för flera år framöver annars ^^ Eller kanske be den här "bobby" att inte dra upp saker som kan väcka starka känslor hos folk .. ? Bara vad jag tror skulle vara bättre. För vi som är emot "bobby" är många fler, så det är väl lättare att ta ett snack med bara henne/honom?
Aja, du gör ju som du vill, men jag tycker riktiga LAGAR är viktigare än iFokus regelverk i såna här frågor! Inget illa menat alls!
#71: Ja, men du måste förstå skillnaden mellan att framföra sina åsikter och att bara vara elak. Det är inte okej någonstans och inte heller här.
Om du personligen känner att du vill fråga bobby hur denna sköter sina personliga angelägenheter så får du ta kontakt med bobby privat. Men inte heller privat är det okej att vara elak.

#72 Jag har aldrig varit elak? :S Har försökt förklara för döva öron att man helt enkelt inte kan para en hona som är 12 veckor gammal? Tycker det är Bobby du ska rikta dig emot då hon sitter och skylle på att vi är i puberteten? Tycker det är extremt larvigt, omoget och ORIMLIGT att vi ska bli behandlade så! Men somsagt, du gör som du vill - men jag har sagt vad jag tycker iallafall.
För att minska på "bråk" och "elakheter" ber vi nu "Bobby" att sluta uppröra med känsliga frågor. Du gör vad du vill med dina kaniner men säg inte att vi inte varnade dig när du hittar din kanin & dess ungar döda i sin bur! Hoppas du tänker efter ordentligt och helst väntar tills kaninen är minst 6 månader gammal innan du tar en kull efter den. Tack.
Måste också tillägga att man måste kunna ha en disskusion utan att säga dumma saker. Att be folk att inte ta upp saker som kan väcka starka känslor hos folk förstör, i min mening, hela syftet med en disskusions-sajt. Nu menar jag ämnen i allmänhet som kan väcka känslor hos folk och inte bara detta

#74 Men, nu är det så att de flesta på den här sidan tydligen blir ARGA när starka känslor väcks. Så det kanske är bäst att hålla diskussionerna på en lite lägre nivå? För antagligen är det diskussionerna som ger osänja bland medlemmarna.
#75: Men detta är ett forum där man ska kunna disskutera. En del blir arga men de allra flesta kan kontrollera sig och ändå kunna föra en disskusion på en lämplig nivå utan påhopp.
Det är roligt att många har olika åsikter och vi vill ta del av alla. Vi vill inte utesluta folk från forumet bara för att de har avvikande åsikter. Hur roligt vore det om alla var likadana? :)
En del saker tycker man är fel och del inte. Man får framföra sina åsikter men man måste göra det på ett sätt som är tillåtet. Jag förstår att du blir upprörd, du är inte ensam. Självklart vill vi att alla kaniner ska ha det så bra som möjligt och ibland gör folk fel. Men ändå måste man kunna hålla sig inom regelverket

#76 Ja, jag förstår precis hur du menar. Men jag vet inte om jag kan placera detta som en diskussion .. Det är ju också en sida där man ska kunna lära sig saker och kunna lära andra saker? Vi har alla försökt förklara för "Bobby" hur man ska ta hand om sin kanin men hon/han lyssnar inte alls och vill inte ta del av informationen. Man blir ju frustrerad!
#77: Ja det blir man, speciellt eftersom många tycker att det Bobby planerat är helt fel. Fast å andra sidan finns det inget annat vi kan göra än att avråda Bobby och berätta om riskerna som finns och att man faktiskt bör vänta tills honan är 6 månader..

#78 Nej, jag vet. Men arg blir man helt enkelt. Speciellt om man verkligen brinner för att djur ska må bra, som jag gör ^^
#79 Samma här! Jag vill verkligen att mina djur ska må bra, och andras med.^^ Och då blir man ngt uppretad när man läser detta, att para en så pass ung kanin.
Men tyvärr är det så sorligt, att det verkar inte gå att göra något åt. Hur arga de flesta här blir på det, så kan vi inte göra något åt att Bobby envist vill para sin unga kanin så tidigt. Vi får helt enkelt kedja våran ilska och hoppas att Bobby bara var ett skämt, någon som drev med oss. Men när man tänker så, så blir man nästan ännu argare..:S Hoppas verkligen att Bobby läser igenom tråden, och ser att majoriteten tycker hon/han handlar fel.
Snälla, tänk inte på att du ska trotsa oss, utan tänk på din kanin!!
Tack!
Bobby sa när hon är 16 veckor inte 9 så vad är problemet!!!Det är juh inte eran kanin heller!och sluta tjata om att en är för ung och bla bla bla!!Om bobby vill avla på sin kanin låt henne göra det om nått går fel så är det inte erat problem heller!Människor måste det bli så otrevligt här?!?!och plus så var det inte den frågan bobby ställde!!!Hon undrade om ungarna skulle bli fina!Axeptera det folk!Shiiit asså,syns att ni inte är från den här planeten!!
Bobby ungarna blir fina med vänta med att para lite till
#81 Hm… Har du tänkt på att honan kan få komplikationer när hon inte är färdigutvecklad?? Det är ju precis samma sak som om en 12 åring skulle få ett barn.. Det passar sig inte direkt! Det kanske är du som ska acceptera att den är för ung! Varför skydda ngt som kan plåga ett djur?! Det hade jag aldrig gjort! Men vissa kan ju inte acceptera hur saker och ting ligger till och de tänker inte alltid heller längre än näsan räcker. Personligen tycker jag att det enbart är egoistiskt att para på en kanin som inte nått rätt ålder för det, bara för att man själv inte kan vänta! Visst alla gör som de vill, men man måste ju ändå få ha sin egen åsikt. Det värsta är ju om personen inte kan ngt om Avel och inte ens ha läst om Avel, då är det ju ännu mer risky Att ta en kull på en alldeles för ung hona! Jaja, tyck vad du vill, så tycker vi andra som vi vill =)

#81 Ehhh. okej! Läs på lite om kaniner så ska du se att DET ÄR FÖR TIDIGT ÄVEN VID 16 VECKOR.
Kom bara tänka på en sak. haha. Strunta i de ja skriver bara flög i mig en sak :P täk om det vore samma sak som människor och djur. Så om ja vore tex adopterad och inte visste något om mina föräldrar. Skulle det vara fel av mig om ja då skulle vilja skaffa familj med barn eftersom jag inte vet vad för sjukdomar som ligger i min släkt. haha när stackars mig då. gah..
#83 daah,e du blind??jag skrev att hon ska vänta med att para sin kanin och ni kan bara säga ni tycker det är för tidigt istället för att tjata på Bobby "NEJ NEJ NEJ!!Kaninen är för ung och bla bla bla!du är en djurplågare"Om Bobby's kanin dör eller det händer nått(hoppas inte iaf) så är det synd om henne och hon kommer inte göra så nästa gång,om hon vill para igen.Och att säga att låta någon mer kunnig avla på kaninen är dumt,för ni vet inte om bobby har någon hemma eller känner någon som är det och kan hjälpa henne vid allt.
#85: Det är inte nödvändigt att skriva sådär som du skrev i början av ditt inlägg. Det är bara taskigt.
Mvh Tina Sajtvärd
okeej jag är väl taskig men det är twinnie med!!och andra som anklagar bobby…visst borde bobby vänta men det var inte heller bobbys fråga,eller?!
#84: Jo, men tänk vad vi människor bär på många olika defekter & sjukdomar, ex bettfel, ärftliga sjukdomar osv. Dessutom kan säkert olika missbildningar (ex. skolios) säkert gå i arv det med. Hur smart är det egentligen att vi för vidare sånt då? ;)
#87: Nej, det var inte bobbys fråga. Så vi borde sluta tjata på varandra och istället svara på frågan, precis som du säger.
Själv tycker jag honan är väldigt fin :P
#87 bra idé
Verkligen kul att komma in på kanin.ifokus och mötas av det här tjafset som har varat i veckor! Hm jag längtar verkligen till nästa gång jag kommer in här!
DET DÄR VAR IRONI MEN DET KANSKE NI FÖRSTOD!
Någon mer kanske som tycker att tråden ska läggas ned??:O

#91 Jaag!
Bobby .. Ungarna kmr bli Japantecknade, vitschekar & brokade.
Men efter det här ser det ut som att du inte är välkommen här nå mer.
#93 .. tycker det är alla andra som hoppat på henne som inte borde vara välkomna (ja, jag tycker också det är på tok för tidigt, men tycker det har gått sååååå över styr)
Tja. Jag vet inte. Men hon kanske skulle tänka lite på vad hon gjorde, alla sa åt henne men hon lyssna inte, och gick på själv och skulle visa att hon gjorde rätt.
Jag har ingen komentar om Bobby, hon är väl välkommen om hon vill , men efter det här, tja jag vet många som inte är så glada på henne.
Ursäkta mig! Men jag frågade om färger… Och har blivit påhoppad ett antal gånger under denna tråd! Jag skrev att tidigast när Mimmi är 16 veckor ska hon paras… Tidigast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu har jag läst vad alla andra har tyckt om detta och självklart så tar jag åt mig kritiken och ska inte para henne förrän hon blir större!
En ursäkt från de som skrivit både det ena och andra vore på sin plats om de nu kan läsa ordentligt förståss…

Nu låser jag denna för att tjafset ska sluta och så har Bobby fått sitt svar.